...och lite trädgård förstås!


torsdag 21 juni 2012

Fin start på midsommarledigheten....

N u känns det som sommar. Så härligt!
Väderprognosen för helgen ser dock allt annat än bra ut men det hör nästan till numera att det ska komma regn på midsommarafton.


Nu blir det mer prat om rosor så är ni less på trädgårdsbilder hos mig så får ni blunda lite.


Stanwell Perpetual blommar för fullt. Mängder med rosor på alla grenar. Gräddvita med lite rosa strimmor på vissa och ett gult öga.
Doften är också underbar!


Vilken tur att jag planterade denna på vägen till brevlådan... då är jag först ute att hämta morgontidningen och ni vet väl att det tar en lång stund att gå till brevlådan... :)

Tydligen blev Stanwall Perpetual vald till årets ros 2011! Jag kan förstå varför.


Nu kopplar vi av lite innan midsommar!
Passa på o njut av sommaren och ljuset.... Imorgon blir det jordgubbsätning! Tjing!

 

7 kommentarer:

Stina Wallgrens Vävbod sa...

Hej Marie!
Så roligt att du visar rosor, jag har klippt ner min Stanwell så jag får nog inga blommor i år. Det har blivit mellan 60 och 70 rosor nu!!!

Midsommarhälsningar
Stina

Cattis sa...

Underbara rosenbilder!

Trevlig Midsommar önskar en nybliven mormor.

Vill du veta mer läs i min blogg.

Kram Cattis

Marina sa...

Mycket fin ros!

Hoppas ni får en fin midsommar!


Kram

Hanna sa...

Underbara rosor.
Kram
Hanna

Granne med Selma sa...

Snart börjar jag mitt sommarlov från skolan. Då ska jag tillbringa några dagar i rosenrabatten. Rensa, längta och dofta. Har tänkt köpa lite nya rosor också. Tack för tipset på sort. Ha en underbar midsommar!
//Sussie

Ninnis sa...

Helt bedårande rosor...=)

Ha en skön midsommar...<3

Kram Ninni

Hanna sa...

Glad Midsommar
Kram
Hanna