...och lite trädgård förstås!


fredag 15 juni 2012

Jordgubbstider


J ordgubbarna (eller earthmen som man också kan säga) är som absolut godast nu.
Fullproppade med vitaminer och annat bra så nu kan man frossa med gott samvete. Jag brukar köpa en kartong och ha några gubbar i frukostyoghurten varje morgon, det smakar gudomligt tillsammans med lite flingor och honung.
Mums!

Sen ser jag såklart fram emot våra egna smultron... ser ut att bli många i år. Kommer det bara lite sol och värme så är det nog snart mogna att smaska på. Förra året satte jag några plantor med vita smultron också, det ska bli spännande att se hur dessa smakar, om det skiljer något mot våra vanliga röda.

Önskar er alla den bästa finaste underbaraste helgen! Och varmt välkomna ni nytillkomna följare, hoppas ni ska trivas här hos min lilla blogg.

 

4 kommentarer:

Marina sa...

Färska bär gör verkligen att jag känner mig rik. SÅ gott till frukosten tex.

Kram

::fina:: sa...

Mums ja! Vi har premiärätit svenska gubbar ikväll. Fast vi började med italienska i Rom. Det är ljuvligt gott. Jag gillar också att ha dem i frukostyoghurten, det är som godis! Ha en supermysig helg! Kram, Josefine

emmashem sa...

Det är verkligen gott med jordgubbar och hoppas kanske att det snart ska bli några klara ute i landet:)
Kram Emma

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Man blir liksom aldrig trött på jordgubbar, de är verkligen himmelskt goda och vilken fin blogg du har.
Önskar dig en mysig helg.
Kram
Helena