...och lite trädgård förstås!


tisdag 1 maj 2012

1 maj

Tack snälla ni för er feedback angående mina trädgårdsplaner (drömmar) om nya rabatten. Jag hoppas att jag får till det så bra som jag önskar.
Er peppning gör att jag tycker det är extra roligt!

Liten sittgrupp vi har i skuggan, här fikar vi gärna
V ilken härlig helg! Tänk vad mycket man får gjort när man har ett par dagar extra ledigt. Och en dag kvar dessutom.
Igår skrubbade vi vår altan, vi hoppade över det förra året så det var verkligen dags. Två skurborstar, en flaska såpa och en vattenslang.. ett par timmar senare var vår altan ljus och fräsch igen. Efter det skruvades trädgårdsmöblerna ihop och det gör minsann att det är vår! :)

Har inte blivit så mycket trädgårdstid sista veckan, så idag ska jag ta igen det. Har dock klippt rosorna och lavendeln, vilket var hög tid med tanke på björkbladens storlek. Idag blir det att gräva ner löjtnantshjärta och höstflox som jag fått, de ska nog få bo i lilla rabatten vid brevlådan.

Extra glad är jag också för att jag igår såg att mina kungsängsliljor jag planterade i höstas har kommit upp och blommar för fullt. Så vackert!
Idag får det allt också bli en tur med kameran så jag har lite mer bloggmaterial :)

Önskar er alla en fin 1:a maj!

 

4 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är det fantastiskt härligt ute och va gräset växer!!! Ha en härlig 1:a maj Marie. Kram kram!!!

Ninnis sa...

Härligt med sol...man känner att man vaknar till liv igen.
Jag kan helt klart se dina tankar vad det gäller blombänken i förra inlägget...spännande !!!

Ha en skön 1 maj...<3

Kram Ninni

Fröken Fräken sa...

Å vad det ser grönskande och vårigt, ja nästan somrigt ut! Riktigt så långt har våren inte nått här, men solen har lyst hela helgen :-)

::fina:: sa...

Oj vad det ser mysigt ut! Är den bilden tagen i år? Det ser så härligt grönt ut, så grönt har inte vi än. Men idag strålar solen som bara den. ja, nu är det maj!