...och lite trädgård förstås!


måndag 8 augusti 2011

Projekt: Rabatt etapp II

V
ill ni se vad som hänt på framsidan sen sist?
Ni som följt mig ett tag minns säkert alla mina planer för trädgården? Om inte, klicka på nedan länkar.
  



✿ 

Nu har etapp II påbörjats, hela rabatten är grävd och nu ska jag bara fixa en stenkant, plantera lite marktäckare och fylla på med mer jord.
Lite njurformad blev nya rabatten och vi är supernöjda.

Etapp I är den stenkantade rabatten till vänster i bild och etapp II är den senaste rabatten till höger.
 Jag ska ta lite foton från närmare håll på den första rabatten så ni får se hur det växt i sommar.

Från höger till vänster.
Buskros 'Nevada', i klätterstödet klematis 'Miss Bateman' och buskros 'Stanwell Perpetual'. I bakgrunden ett plommonträd 'Opal' (bär frukt i år som vi hoppas kunna avnjuta snart, planterad 2004).

Så här såg det alltså ut innan.
Varken brudspirean, syrénen eller plommonträdet trivdes. Men nu verkar de ha hopp om livet igen!
(Övriga syréner jag hade planterat har hunnit dö).

Min förhoppning är att till nästa år ska det växa till sig lite så att framsidan blir mindre "luftig".  Vi behöver ingen stor gräsmatta utan hellre lite insynsskyddad och lummigt.

I mitt huvud har jag redan börjat planera och fundera inför nästa sommar. Då hoppas jag på lite förändringar på gavelsidan och vid altanen där nuvarande smultron/hallon rabatter finns.
Ser en ny sittplats framför mig och ytterligare insynsskyddade rabatter. Gärna med en honungsros...


✿ ✿ ✿
TRÄDGÅRDSLYCKLIG
✿ ✿ ✿

Inga kommentarer: