...och lite trädgård förstås!


tisdag 31 januari 2012

Solen tittar fram...

T ack för era fina tips angående byrån. Än har jag inte bestämt mig men det lutar som sagt åt det vita hållet (eftersom rummet är så litet) med svarta och grå detaljer till. Lampan i fönstret ska också bytas ut till något snyggare.
Jag lovar att återkomma senare med resultat :)

Just nu doftar det ljuvligt här hemma eftersom jag precis tagit ut två kakor ur ugnen. Det är min tur att bjuda på fika på jobbet på torsdag och eftersom mannen har födelsedag imorgon så bakar jag idag istället. Vi har inte fredagsfika på vårt jobb utan tar det på torsdagar istället för det är några som är borta på fredagar...
Jag har bakat Norrlandskakan efter recept från Anettes bok Lantlig charm. Jag har bloggat om kakan tidigare och där hittar ni också receptet om ni är sugna på något gott. Som tur är tycker jag kakan blir godare efter någon dag då den legat och saftat till sig.

Vårt vardagsrum just nu.

Visst är det skönt att solen tittar fram? Hoppas den har gjort så på er också.
I morse hade vi -11° men det är helt ok med rätt kläder och lite sol. Jag och mannen tog en liten promenad på lunchen idag och det gör himla mycket att komma ut en stund när det är dagsljus.

Imorgon vänder vi blad i almanackan igen. Februari redan och den månaden brukar gå fort (även om den i år faktiskt är en dag längre). 29 februari... ni vet väl vad som är tillåtet då tjejer? ;)

 

1 kommentar:

Sahra sa...

Helt övertygad om att det blir bra hur du än gör. Det är detaljerna som göret. Ska bli spännande att se. Det är så fint med videkvistar. Vill jag också ha någonstans.