...och lite trädgård förstås!


söndag 29 maj 2011

Dekorerad tändsticksask ~ Decorated matchbox

H
ej söta!
Att piffa till en lite större tändsticksask är lagom pyssel.  Perfekt att ge bort som gåva, kanske till Mors dag?
Denna ask och lite annat fick min söta vän när hon fyllde jämna år förra veckan. Hon är en rosa tjej.
Nu till veckan fyller en annan god vän lika många år och hon är blå... den asken får jag visa när den är klar...


Nu väntar lite trädgårdstid för mig. Vi fick en blåbärsbuske av mina svärföräldrar när de var här över helgen, nu ska den grävas ner.
Och igår var vi på en liten växtmarknad och då inhandlades en Törnrosa kjortel och två stycken flocknäva. Dessa behöver också tas om hand.

Må så gott!

6 kommentarer:

Sara sa...

Åh jag har två blåbärsbuskar :) De kan bli upp till 80cm höga... fast där är inte mina än.
Kramkram/Sara

LyckligaPraliner sa...

Har hört att det blir underbart goda blåbär :)

Tina sa...

Blåbär är så goda, mums.
Så fin ask du har gjort..en jättefin present.

kram Tina

Hanna sa...

Ha en jätte fin kväll och en bra början på den nya veckan.
Kram
Hanna

mammaxtre sa...

Vilken fin vän du är tänker jag. En fin vän som tar sig tid att göra ngt personligt till sina vänner som fyller år. Jag skulle ha blivit vädligt glad.

millandante sa...

Så fin ask!! Lycka är att få något som någon har lagt tid och omsorg på...:)

KRAM