...och lite trädgård förstås!


söndag 20 november 2011

Pysseltips! Dekorera tändsticksaskar

G od morgon fina bloggisar!
Jag har en lugn morgon här på landet, så skönt att gå omkring i myskläder och bara ta det lugnt! (ha ha, där kom ordet mys igen...)

Idag tänkte jag passa på att köpa några stora tändsticksaskar och pyssla till lite. Det är nog ett av de enklaste pyssel som finns. Klistra på något fint papper på asken och dekorera med ett snöre och ett litet smycke eller liknande.
Här har jag använt en rest av ett gammalt presentpapper, svartvitt snöre och en litet dekorhjärta (finns att köpa i flerpack på t ex Panduro). Sen lite glitterlim på texten och det är klart!


En perfekt värdinnegåva när man är bortbjuden på en fika eller glöggparty.
Får se vad jag får för idéer idag, kanske använda någon fin julstämpel eller notpapper.

Bästa söndagen till er och glöm inte att gilla Hem & Harmoni på Facebook.
Klicka på Gilla knappen till höger (om ni gillar vill säga ;))

Hej så länge finingar, vi ses imorgon igen!

3 kommentarer:

Lusthuset sa...

Oj vad du är mysig (hi,hi) och kreativ. Man blir verkligen inspirerad av dina ideer. Det är verkligen inte fel att ha det mysigt och gott.....och det måste vara nära till hands med dina goa missar. Ha en skön söndag. Jag skall åka och se om jag kan "fynda" julsaker på Sofiero. De hittade div. lådor på vinden och det låter ju spännande. Vi får se. Kram!

PS. Jag har tryckt på Gillaknappen!!

Helene sa...

Hej Marie!
Vad lustigt!! Min storasyster heter också Marie Elisabeth! :)
Du gör såå fina saker, dina askar skulle du nog kunna sälja!
Ha en härlig vecka!
Kramar, Helene

Fru Elin sa...

Oj så fint pyssel! En perfekt gåbort-gåva!
Våra missar har inte heller förstått det där med sovmorgon.. =) Lite irriterande ibland, men dom är så söta så det gör oftast inget.. =)
Kram Elin