...och lite trädgård förstås!


tisdag 16 mars 2010

Före och efter - Kökspall

D
en ena bilden är en 'före' bild och den andra är en 'efter' bild... Gissa vilken! Kanske inte så svårt.
Anledningen till att jag vänta i många år på att måla om stolen är att den är ärvd, jag fick den efter min mormor och morfar och då är det väldigt svårt att måla om. Men eftersom pallen fick en väldigt undangömd plats här hemma trots att den är både funktionell och vacker så bestämde jag mig för att min mormor ville säkert hellre att den får stå framme och användas och därmed målas, än att stå i garderoben och skämmas... Jag frågade dock min mor om lov innan jag målade.
Visst blev den ännu finare?


Är det någon som vet när dessa pallar tillverkades och av vem? Skulle vara intressant att få lite historik.

Ha det så bra alla ni som kikar in! Alla rara ord värmer så gott!
Kram från

17 kommentarer:

Stina sa...

Men så fin den blev.

Haha...vad jag skrattade åt din kommentar.
Jag drömde också om en snygg skådis härom natten. Nu kom jag inte på namnet bara för det.:-D Puss

Fröken Fräken sa...

Precis en sådan pall hade min farmor också! Jag tycker att den i vitt och grått känns mer trogen som den såg ut från början (farmors hade gråa ben och björkfärgad sits minns jag!)

Bibbi sa...

Så fin den blev:)
Jag har en modell äldre, går i grönt och gult. Kanske jag ska måla om den så den får flytta ut från förrådet....Dom är ju fantastiskt bra.

Karin - Mina Rum sa...

Ingen tvekan om att "efter" är snyggare. Jag tycker att pallens snygga former (låter som man skulle prata om en människokropp) kommer bättre till sin rätt.
Ha dä. Kram!

Annika Christensen sa...

Kul och se före och efter.
Jag skulle vilja anställa en målare här för jag hinner liksom inte med. köket iväxhuset borde målas.
had et gott
Annika

Vem är jag.. sa...

Visst är det roligt med före och efterbilder, det böev jätte fint!

Kram Lisa

Hem och Lycka sa...

Vilken skillnad, blev verkligen kanonfin! Vet dock inget om ursprunget tyvärr.

kram Mia

Hannis sa...

Vad fin den blev!
Tycker om det gråa mot det vita.

Har också en sån pall,fick överta min mormors för hon tänkte kasta den...
Har inte en aning om historian runt den.

Kram Hannis

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken perfekt pall! Tycker den blev ursnygg nu i det vita och gråa. Och en sådan hade ju varit perfekt... nu blev jag allt lite avis ;-). Samtidigt vet jag att jag säkerligen aldrig hade kommit mig för att göra den så fin som du har gjort :-).

Kram M

Linda sa...

Hej jag har tittat runt lite i din blogg (som är jättemysig) fastnade för betongskålen från i sommras, tänker nog göra en sådan så snart det blir lite mera vår!!!

Ha det bra, tittar nog in igen!

Mia sa...

Tack för den fina kommentaren! Javisst ska det bli härligt när man kan vara ute och pyssla i trädgården igen?
PS. Pallen blev ju jättesnygg!
Kram

Camilla sa...

Pallen blev superfin och skall såklart stå framme. Mormor förstod säkert det? Ursprung = ingen aning.

Ha en go torsdag - kram kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vips, en ny trapppall! Tja, man kan undra vem som uppfann denna fantastiska pall!

Så enkelt och vackert med kvistarna i flaksorna och vilken fin layou du har gjort! Mari.

Gårdsromantik sa...

Så snygg den blev!

Har du spraymålat järnet?

Kram Maud

mammaxtre sa...

Vitt gör skillnad, så är det bara.

Nu kommer den till användning skulle jag bestämt tro.

mammaxtre sa...

Vitt gör skillnad, så är det bara.

Nu kommer den till användning skulle jag bestämt tro.

mammaxtre sa...

Vitt gör skillnad, så är det bara.

Nu kommer den till användning skulle jag bestämt tro.