...och lite trädgård förstås!


måndag 9 april 2012

Regn regn regn... och nya stövlar!


Gummistövlar - Granngården, pall - loppisfynd, stråväska - Tine K, lykta - lokal presentbutik
S pöregn hela dagen i olika mått. Ibland fint strilregn och ibland lite kraftigare. Variation är ju kul! Hi hi...
Vad hittar man på en dag som denna? Jo, vi tog oss till Granngården och jag fick äntligen köpt ett par nya gummistövlar. Har tänkt göra det i evigheter och idag kändes som en passande dag.
Visst är de snygga? Vita med svart snörning fram och väldigt mjuka och sköna.
Undrar hur vita de kommer vara när man använt dem ett par gånger... men fin kommer jag känna mig i alla fall :)

Lediga dagar som dessa ger mig mersmak... en långhelg till hade inte suttit fel. Nu dröjer det väl några veckor innan det är dags för en ledig dag (ja, förutom helgerna då förstås).
Denna veckan ser jag fram emot fredag extra mycket, då kommer vi få våra markiser som vi beställt. Tänk så mysigt till sommaren när man kan sitta lite under tak och både kunna njuta av altanen  stekheta dagar och dagar då det är lite duggregn, det har jag saknat.

Ha en underbar vecka finingar!

 

1 kommentar:

::fina:: sa...

Vilka fina stövlar! Verkligen rätt dag att köpa stövlar :) Så typiskt, igår var vi inne och städade men idag när vi skulle ut så är det bara regn. Men en tur till en möbelaffär bidde det iaf, vi är på kul möbeljakt inför flytten. Men det dröjer dessvärre ett tag, 1 december ska det bli. Vi längtar så!