...och lite trädgård förstås!


söndag 18 december 2011

Julpysssel

I dag blir det ett inlägg för Fabriken. Temat denna gång går i julens tecken dvs julpyssel.
Det finns ju så oerhört mycket pyssel man kan göra inför jul, både dekoration och ätbara ting.
Här kommer några tips från mig och alla är enkla tips, det vill säga inte svåra att göra eller tar lång tid...

❊ ❊ ❊

Sätt lite mossa i en kruka och stick ner blomsternålar. 
Runt krukans kant kan man knyta en bit spets eller annat fint band.


Sätt ett par hyacinter i en kruka och lägg på lite mossa. 
Dekorera med ett filthjärta och sätt i en blomsternål.


Dekorera tändsticksaskar.. mitt favoritpyssel. 
Kan varieras i det oändliga...och jag tycker oftast att det enkla är vackrast. 
Inte för krusidulligt...


Sen inte att förglömma allt ätbart! 
Hembakta saffransskorpor ser gott ut i en glasburk med en liten etikett och ett band.


...och Rocky Road, julgodisets drottning.


❊ ❊ ❊

Fabriken har mängder med tips på julpyssel, klicka er dit och njut!


9 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka oootroligt söta små hyacintkrukor du har gjort! Gillade skarpt idén med filthjärta... :)

Kram/ Anna

Annika Christensen sa...

Det där godiset ser väldigt gott ut.
Var hittar jag receptet till det?
Gillade din små hjärtan i krukorna.
Ha det gott
Annika

Miriam - The Workshop sa...

Mmmums med Rocky Road! :)

millandante sa...

Så fina tips!!
Och jag läser att du växlar första siffran snart... grattis i förväg:)

KRAM

Annika Christensen sa...

Hej Marie!
Tror att du skall ta och titta in hos mig en snabbis.
Annika

Fröken Fräken sa...

Vackert både för ögon och gom! Jag är ingen hejare på att baka julgodis, däremot att äta av den ;-D

Gudrun sa...

Så mycket mysigt och fint du har gjort.
Önskar dig en fin julhelg.

Kram

Tina sa...

Så fina tips!

En God Jul önskar jag dig, julkram Tina

Lotta 8`) sa...

En riktigt God Jul till dig från mig ♥