...och lite trädgård förstås!


måndag 5 december 2011

Nytt soffbord i vårt vardagsrum

V isst är det otroligt smidigt med nätshopping... klick, klick så är några julklappar avklarade. Skönt! Jag och Herr Harmoni klickade bland annat hem en självgående dammsugare i helgen (julklapp till oss själva)... ska bli spännande att se hur det kommer att fungera, dels både om den städar bra och om den och katterna kommer överens. Kan ju onekligen blir rätt spännande. Hi hi...

Om det fungerar bra så ska det bli skönt att få bort lite av det dagliga skräpet som blir, speciellt katthår och dammtussar... (även om det sägs att dammtussarna under sängen är änglarnas tofflor... de får gärna ställa sina tofflar någon annanstans)...

Lovade ju förra helgen att visa vårt nya soffbord och nu äntligen har jag lite bilder. Bordet kommer från det stora varuhuset och heter Ikea Stockholm och måtten är 90 x 90 cm.
Funkade hur bra som helst igår när vi satt här och fikade fem personer.



Den lilla fåtöljen i förgrunden är en kattfåtölj :) Den fick Missy när hon fyllde år... Nä.. mina katter är inte ett dugg bortskämda... faktiskt....! :)
Märk även att det är rätt färger på den.. svart och vit.  Hi hi... Den är inköpt här

Vårt vardagsrum är ganska svårmöblerat, format som ett L. Till höger skymtar ni tv'n,  och där bakom är ytterligare ett fönster. Himla trist att ha tv'n framför men just nu är det enda lösningen vi kommit på.
Skänken till höger i ek (!).. ska få ny färg sen. Men det blir nog ett projekt till sommaren...

11 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Kattfotölj?! Ja, jisses vad det finns grejer för våra fyrfota vänner. Kan tro att de myser när de ligger däri.

Kram!

Fru Elin sa...

Oj så fint det nya bordet var! Passade ju perfekt in! Och fåtöljen - vart är den köpt?! Skulle vara perfekt till mina små pojkar!
Kram Elin

dagdrömmar i vitt sa...

Vilket fint bord. Gillar den fyrkantiga formen:)
Å nu blir jag nyfiken, vart köper man en katt fåtölj? Jag har två katter och de är inte heller bortskämda, hihi
Fint vardagsrum , föresten ;)
Kramkram<3nettan

dagdrömmar i vitt sa...

Tack för tipset!!
Kramkram<3nettan

Ninnis sa...

Det blev jättetrevligt och fotöljen är ju hur läcker som helst...=)

Kram Ninni

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Marie!
jag gillar verkligen ert vardagsrum. Harmoni, säger jag bara. Soffbordet var ju toppen och vilken fin tavla också! Och så en dööösnygg soffa :-)
Kram på dig!
Susanne

Tina sa...

Så stilrent o snyggt!
Passar bra tillsammans med allt annat.

kram

::fina:: sa...

Åh det soffbordet är min favorit på Ikea! Jättesnyggt blev det hemma hos er! Kan inte låta bli att fnissa när du nämner ekskänken - här hemma är det tvärtom; vi vill ha ek! Åh jisses vilken söt liten kattfåtölj, jag riktigt pep till högt och var tvungen att visa maken!
Kram, Josefine

Sahra sa...

Bordet är jättesnyggt. Väldigt stilrent. Har du målat det själv eller fanns det i svart? Snyggt iallafall. Ditt vitrinskåp är skitsnyggt. Och jag som trodde min katt var bortskämd. Underbar stol. Tack för titten i ditt vardagsrum. Fönster ställer onekligen till det en smula. Jag har ett liknande problem. /Sahra

Rebeccas.se sa...

Kattfåtölj, vad underbart! Kul att höra att det inte bara är mina katter som är bortskämda! ;)

Har en liknande skänk som gått från ek till vitmålad. Uppskattar förvandlingen varje dag! :)

//Rebecca

Gudrun sa...

Hej!
Nu tror du väl att jag fått fnatt, men nu kollar jag din blogg och den är jättefin.
Snyggt rum.
Ha det gott.