...och lite trädgård förstås!


tisdag 21 juni 2011

Som en blomsterorm ~ Like a snake of flowers

H epp, ingen sommar idag heller...
Men man kan ju ändå bjuda på lite trädgårdsbilder här på bloggen. På dagens trädgårdstur så tänkte jag att dessa nävor vill ni kanske se.
De har precis börjat blomma och är som vackrast nu. De lila varianten har jag som kantväxt längst vår stora hörnrabatt, den slingrar sig nästan som en orm.

Personligen gillar jag denna rabatt mycket och det är oftast den som folk lägger märke till mest när de kommer på besök. Den är stor och har mycket växter.
Inte helt rak i formen utan är lite välvd ut mot äppelträden.



Jag har även en vit variant, den är precis lika fin.
Tyvärr har jag inte namnen på sorterna då det var den tidigare ägaren som planterade dem.
Så om du vet vad dom heter så hojta gärna till.

Bara två dagar kvar till midsommar och lite ledighet. Längtar...

3 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Jättevackert! Jag bara älskar när det är planteringar i masseffekt av några få perenner, det blir ett lugn i rabatten och lite vilt intryck. Tänkte just på det igår när vi plockade ängsblommor - naturen "planterar" blommorna i grupper och just blomsterängarna ligger oss varmt om hjärtat :)
Var stolt över din fina rabatt och får du inget napp på namnet på nävan - döp den till "Maries näva" :) Kram ♥

Helene sa...

Jättefin näva! Kan vara en blodnäva enl. min mamma. Så himla mäktigt när det är så mycket! Klart du får receptet på glassen om det blir bra!
Må så gott! Kramar, Helene

Anna Ekberg sa...

Oj så underbart härlig!! En underbar färg och så fint när man har så många så det blir mycket av det :)

Ha en fin midsommar och njut av sommaren och ledigheten :)

kramar
Anna