...och lite trädgård förstås!


måndag 20 juni 2011

På spaning efter sommar och värme

T änk att midsommarveckan redan är här.
Jag minns i påskas när vi satt i trädgården och sa att det var två månader kvar till midsommar och redan har vi så varmt och skönt väder... Det var då.
Idag blåser det svinkallt och det susar i träden precis som på hösten.
Vart tog sommaren vägen?
Jag vill gå i sandaler och äta glass, sitta på altanen och njuta av lite rosévin och jordgubbar... åka och bada i havet... suck... Hoppas den kommer tillbaka snart och att vi alla får njuta av fint väder på semestern.

Tills dess får jag sitta här och minnas tillbaka ett par veckor, då gick jag i sanden och sa: Aj, aj sablar vad varmt det är.

Aldrig är man nöjd! :)


7 kommentarer:

Tina sa...

Jaa, var är den?
Jag har på mig raggsockar o filt i soffan..vill ha sol nu!

kram Tina

Home No.1 sa...

hej haha ja nu vill vi ha SOOOL!!!
Kram Annica.

Annika kort & gott sa...

Jag önskar liksom du att sommaren kommer tillbaka! Att jag dessutom går på semester om några dagar gör inte längtan mindre.
kram Annika

junhe sa...

*hihihi* håller med dig. men är det inte konstigt så säg...varje år är det likadant, april och maj är fina och varma "sommarmånader" och när semestern kommer i juni/juli får vi frysa *burrrrr*
hoppas fortfarande på värme och många grillstunder ute.
kram junhe

Nilla sa...

Sommar är alldeles för kort och nyckfull !!
Jag längtar oxå efter värme, sol och bad.

Ha de bäst !!
Nilla

Jennyshemochharmoni sa...

Ja, det är galet vad fort det går. Nu längtar man efter sol och bad :) Tusen tack för ditt tips! Nu är problemet löst :) Ha en underbar midsommar! KRAM Jenny

Stina sa...

Ja, man kan undra.
Men den kommer säkert om någon vecka... och då dör vi väl av svett.:-D Puss