...och lite trädgård förstås!


torsdag 16 juni 2011

Röd solhatt ~ Echinacea purpurea 'alba'

I
går grävde jag ner min nya planta, en röd solhatt (som är vit).
Hoppas den tar sig och trivs i min trädgård.
Den ska tydligen bli 100 cm hög så den kommer förhoppningsvis ge lite höjd till rabatten. Kommer även bli fin att använda som snittblomma.

Lånad bild från nätet

Jag njuter verkligen av trädgårdstiden vi har just nu! Önskar jag vore ledig från jobbet så jag kunde spendera flera timmar om dagen i trädgården istället... ja, ja... snart är det semester i alla fall... 3 veckor kvar.

Ha det gott alla fina! Och en underbar kommande helg önskar jag er!

1 kommentar:

Camilla sa...

Hej rara Marie!

Tack för din hälsning. Solhatt har jag inte fått in i min trädgård ännu men de är verkligen fina - särskilt den här vita. Såg att du även hade skaffat en New Dawn - en sådan önskar jag mej också:) Och du har varit på Rhodos - va härligt! Där har vi varit ett par gånger. Såg ut som ni bodde riktigt fint - var någonstans på Rhodos var ni?
Vår Adam är väldigt sjuk och kommer inte att bli frisk. Vi fick hans mycket tunga diagnos strax innan jul och vi lever i en mardröm. Han kommer att försvinna ifrån oss, vi vet inte riktigt hur lång tid vi har kvar men att "ta vara på dagen" gäller på riktigt just nu. Bloggandet har blivit en stunds avkoppling för mej - en stund när man kan dagdrömma lite och tänka på så oviktiga saker som målarfärg och tapeter tex.

Ta vara på din dag Marie - stor varm kram till dej!