...och lite trädgård förstås!


måndag 8 september 2008

September...en mysmånad

Ikväll visar jag lite trädgårdsbilder, så här såg det ut häromdagen när solen tittade fram!
September är verkligen en härlig månad, i alla fall de dagar som bjuder på solsken och klar skön luft. Men även en regnig dag kan ha sin charm...tända ljus, mysa inomhus gärna med en god bok eller inredningstidning.

Förra veckan var sambon iväg på konferens ett par dagar. De besökte ett spa...jag var inte alls avundsjuk, nädå.
Men det bästa var att han hade med sig lite gåvor hem till mig... härligt badsalt, scrub, lotion och duschcreme...Allt fint förpackad! Me like!





Nu ska jag fortsätta att röja lite här hemma. Jag har ett lite större projekt på gång. Rummet vi referrerar till som 'skräprummet' ska genomgå en förvandling.
Ut med allt som inte ska sparas, och sen in med en ny garderob och en sekretär. Sen ska det bli mitt mysrum!

13 kommentarer:

Ljuva ro sa...

TAck för din kommentar hos mig! Vilka vackra bilder du visar, här har inte solens visats sig på mycket lääänge... det regnar mest hela tiden! Men jag gillar hösten ändå!

Anonym sa...

Hm, jag har nog aldrig fått någon present när min man kommit hem från konferens... ;)
Hillar också hösten - när det är hög klar luft och sol. Mörker och regn kan jag klara mig utan.
Ha en fin dag!

Desirée sa...

Vad många det är som är lyriska över höstens ankomst! Har alltid tyckt att jag var så ensam om att jubla åt de gula löven och dimmiga morgnarna. Underbart nu på kvällarnan när man kan tända i kaminen och bara myyyysa! Ha en bra tisdag!

Livet och träning sa...

Vilka fina bilder du visar,hösten är verkligen en härlig tid med alla fina färger,önskar bara att jag också fick se solen ,här rengnar det bara..
Ha det så bra kram ylva...

Vita hjärtan sa...

Hej!

Vilka underbara bilder du visar......! Ser fram emot lite bilder så småningom på ditt mysrum....

Kram Annemari

Thyrasgård sa...

Hej Marie,
vilken härlig trädgård ni verkar ha! Här är som ett avsnitt ur Djungelboken, mer yxa än sekatör när man ska ut och röja... Inget finlir direkt! Men vem vet - kanske i nästa liv...
Kramar från Kicki på Thyrasgård

Stina sa...

Oj, vad vackert!
Kramis gumman

MiaMaria sa...

Hej!

Underbar bilder från trädgården!!!

Och så mysigt med gåva från din man....

HA´det så gott!
MiaMaria

Skatan sa...

Härliga höstblomster!! Extra plus för din make och gåvorna...hm, hur bär man sig åt mån tro ;-)

Sov gott!

Karin i Villa Grå sa...

Jag håller med dig, september är en riktig mysmånad. Det är oktober och november också, för att inte tala om december..! :-)

Åh, skulle jag gå över till html-koden för att få ordning på Blogger skulle jag gå vilse och aldrig ta mig ut igen! Det är way too complicated för mig!

Rart av mannen i ditt liv att ha små lyxiga presenter med sig hem från spa *ler*

Kram!

Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga blombilder!
Du har vunnit inne hos mig!
Kika in där får du se...
Kram
Marie

No.15 sa...

Tittade in här hos dig.Fina bilder... det finns mycke vackert i naturen.
Må gott!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Fin blogg du har och kul att jag hittade hit. Jag gillar oxå hösten för att man kan tända massor av ljus och sitta inne och kura medans regnet strilar utanför...Annars är sommaren och speciellt augusti favoriten.
Ha de gott Marie