...och lite trädgård förstås!


söndag 28 september 2008

Vardagslyx...

Söt tunika i ljuv rosa färg med pärlor längs halslinningen... det var ett av mina fynd från Ullared.



I veckan ska jag äntligen försöka hinna med att rensa bort alla sommarblommor i krukorna utomhus och ersätta med lite ljung och annat höstfint!

Önskar er alla en ny skön höstvecka!

PS! Är det någon som har bra tips på vad man kan shoppa och vad man bör se när man besöker Barcelona?
Jag ska dit på konferens en vecka i november... så tiden för sightseeing och shopping kommer vara minimal tyvärr. Tar tacksamt emot era tips... :)

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Å så söt! Ska till Ullared nästa månad så då ska jag se om jag kan fynda en hel del. Aldrig varit i Barcelona så jag kan tyvärr inte tipsa dig.. kram!

Anonym sa...

Så söt! har inga tips men bara hört att det är en trevlig stad. Kul att få åka dit.

Lilla huset på prärien sa...

Jag har varit i Barcelona en gång och kom ihåg att det fanns väldigt många vackra byggnader att titta på... men jag antar att du vill spendera den lediga tiden med lite shopping ;)

Låten på min sida är Eva Cassidy "Fields of gold". Ha en skön vecka!

Kram Jenny

Karin sa...

Vilken söt tunika! Härligt att städa bort sommaren och fixa lite höstfint. Det har jag gjort i helgen. Besökte mina vänner i Barcelona i november förra året. Kika i arkivet i min blogg så finns ett par inlägg med bilder. Ha en bra vecka! Kram Karin

Anonym sa...

Så söt den blusen ser ut ... alldeles bedårande.. =).. Ja din utmaning ska jag anta.. får fundera lite bara.. *ler*.. Ha det gott Monica

Marie sa...

Vilken söt tunika! Det var längesen jag var i Ullared, får kanske bli en resa dit framöver.
Har inte varit i Barcelona så jag har tyvärr inga tips!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du är tillbaka. Jättesöt tunika du fyndade. Kan tyvätt inte hjälpa dig med bra shoppingtips.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

sabina sa...

När vi var i Barcelona så gick vi mest och shoppade runt La Rambla (gågatan som går mitt i stan ner mot hamnen) Jag köpte ett par skor där strax före kl 23!! Pga siestan så har de läääänge öppet! I hamnen finns ett köpcentrum. Sen Sagrada Familia (en enorm kyrka) och att bara gå runt och titta på de vackra husen rekommenderar jag med. Ett tips bara, varken på MacDonalds i centrum eller på Pizza Hut nere i hamnen kunde ungdomarna som jobbade nån engelska!! De talar ju inte heller spanska gärna där utan de vill tala katalanska...

Barcelona är också en väldigt kuperad stad så om du vill se stan så rekommenderar jag en busstur. Man orkar INTE gå omkring där! Hoppas du får roligt där för det är en verkligt intressant stad!

Vit Spets sa...

Hej och tack för kommentaren! självklart fortsätter jag blogga - gillar bloggvärlden :)
Har aldrig varit i Barcelona - önskar faktiskt att få besöka staden, har bara hört positivt!
Ljuvligt fynd från ullared :)
Kramis
//Siv

Ljuva ro sa...

Jag ska till Ullared i nov!!! Hade nog hellre åkt till Barcelona, men Ge-Kås är inte illa!

Desirée sa...

Vad roligt att jag kunde muntra upp dig, då blir jag också glad! =)

Hur som, så är jag glad att läsa dina härliga inlägg och titta på dina fina bilder igen.

Hoppas du får en mysig Baracelonatripp, har tyvärr själv aldrig varit där.
KRAM!