...och lite trädgård förstås!


måndag 4 juni 2007

Lite trädgård....





I lördags fick jag planterat ut mina luktärtor som har varit på tillväxt framför altandörren några veckor (till min sambo's förtret...) :)
Än så länge ser de lite klena ut i rabatten men jag hoppas att de tar sig snart!

I en del av vår trädgård har vi tre stycken rabatter som är inramade i trä. En del har jag försökt hålla med örtkryddor mm och i en ska rabarberna och jordgubbarna samsas. Och i den tredje växer en blåbärsbuske (fick flytta dit förra året då den inte kom överens med hallonbuskarna vid förrådsväggen) och blommor.
Meningen var som sagt att rabarberna och jordgubbarna skulle samsas i en låda men.... rabarberna ville inte det! De vill ha allt! :(
Så i år har jag fått kompromissa lite... jordgubbarna har fått flytta till örtkryddorna... Låter det komplicerat?Örtkryddor, en blomma, gräslök, några luktärtor och jordgubbar samt ett fågelbad till mina små vänner...

Så här kunde jag ju inte ha det... jordgubbarna försvann under rabarberna...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken fin blogg!! Jätteinspirerande! Är själv också väldigt intresserad av trädgård...

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!! Å ännu en urtjusig blogg!! Så kul!! Jag ska kika in här senare, är inte hemma nu utan "tjuvbloggar" bara lite i all hast, tack för rara ord och besöket hos mej, jag kikar in sen igen!! Mari.

Hem & Harmoni Marie sa...

Tack snälla för kommentarerna! Jättekul! Ha det så bra! Kram!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilka snygga planteringslådor! Oj, skydda luktärtorna från sniglar nu. Jag är lite orolig för mina, de ser så smaskens ut. På med snigelfritt! Det är mycket jag inte hunnit med i trädgården, typ så luktärtor och bönor. Hög tid nu!

Hem & Harmoni Marie sa...

Ja, usch. Sniglar i mängder finns det här. I år har jag ett mer brutalt sätt att ta bort dom. Går runt med kantsax och klipper, väldigt olustigt de första gångerna men man vänjer sig.. :)
Lycka till med luktärtorna!
Kram!