...och lite trädgård förstås!


fredag 8 juni 2007

Krukarrangemang




När jag körde hem från jobbet idag så tänkte jag på våra trädgårdsmöbler vid entrén. Jag har länge gått och funderat på att måla om dom, nu är de blåa men jag tänkte vitt skulle kännas fräscht! Och det passar bättre till vårt hus också...
Sagt o gjort... jag svängde förbi färgbutiken och köpte en burk. Och när jag kom hem så åkte penseln fram och jag började.... Puh vad varmt det var, ändå stod jag i skuggan...!

Men hur som helst så är bordet målat en gång nu men jag ser att det behövs minst en gång till... så jag fortsätter kanske imorgon. När det är klart så kommer lite bilder... :)

Här ovan är ett par bilder på en av krukorna jag har vid ytterdörren! Ha en trevlig helg allihopa!

16 kommentarer:

Camillas Drömmar sa...

Sök på stora holms säteri på google så hittar du deras hemsida. Är jätte mysigt, har en liten inredningsaffär och bageri!
Ha det bra!

Stina sa...

Vad fint du gjort. Jättehärligt! Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra blommor du har vid entreén!! Och din trädgårdsgrupp blev säkert dösnygg i vitt, vi ser fram emot bilder på den sedan!! Vilken gullig blogg du har, har jag inte varit in här förut tro? Och en länk till dig ska sättas in med detsamma!! Tack för dina rara ord!
Vilka fina teckensnitt du har i bloggen?! Jag trodde inte man hade såna stora val på det området, jättesnyggt!! Ha en fortsatt bra helg önskar Mari.

Hem & Harmoni Marie sa...

Tack snälla för era kommentarer!

Camilla: Jag hittade länken, jag ska nog försöka hinna åka dit på torsdag när de har öppet. Ligger liksom på vägen från jobbet...

Mari: Jo, du har varit här förut o lämnat en kommentar :) men du kanske inte kände igen dig riktigt.. för ikväll har jag mixtrat med HTML... kan inte så mycket men jag testade mig fram... detta typsnitt fanns inte i mallen men jag editerade i koden och ändrade lite.. Hoppas det ser ok ut i alla olika web-läsare..

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram

Lotta sa...

Jättefint! Så härligt somrigt!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Å vad fint du gjort!

Husbilsresan sa...

Jättefint arrangerat vid din ytterdörr.
Ser fram emot att få se din trädgårdsmöbel när den är färdigmålad.Jag har fått en gammal brunlaserad möbel, som jag också ska måla....men det är som sagt var sååå varmt, så jag har inte orkat än.Vad målade du med för färg?
Ha det gott!Kram!

Husbilsresan sa...

Jag glömde tacka dej för din gulliga kommentar på min blogg =)
Kramiz!

Husbilsresan sa...

Hej igen
Kan du förklara för mej hur man ändrar teckensnitt till tex.payrus.
Jag har försökt hundra gånger tror jag.....nu blir jag snart tokig!!!!
Hoppas att du kan hjälpa mej=)
Kram igen!

Mys liv och hem sa...

Vilka fina planteringar du har gjort. Hittade hit från Hem och liv.Ha det bra!

Hem & Harmoni Marie sa...

Lotta, Mia, Mys Liv o Hem: Tack så väldans mycket för era snälla ord.

Solkatter o Dammråttor: Jag var på Nordsjö och köpte färg, ska kolla mer exakt på burken vad den hette men den var ganska blank. Än så länge har bordet och en stol blivit målade.. en stol kvar. Sen ska jag arrangera och ta fram kameran :)
Jo, jag satt igår och mixtrade med HTML.. jag har testat ett tag o inte heller lyckats med att ändra teckensnitt. Så nu gjorde jag så fräckt att jag kikade vad jag hade för tecknsnitt i de vanliga inställningarna.. sen gick jag in i HTML koden och bytte ut allt jag hittade på det till det jag ville ha... :) Och det funkade... Säg till om du behöver bättre beskrivning..

Ha det så gott allisammans! Kramisar!

Anonym sa...

Kul att du tittade in på min sida. Vilken mysig sida du har med fina bilder.

Ska bli kul att se trädgårdsmöblerna.

Anonym sa...

Spänannde med nymålade möbler :)

Jättefint blopmarrangemang också!

Husbilsresan sa...

Yes!!!!Det funkade med teckensnittet!!!!Här har jag krånglat och svurit i veckor....och så var det såååå enkelt. Jag får tacka sååå mycket för hjälpen =)
Ha det gott! Masa kramar!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilka fina krukor! Jag har inte hunnit göra mina sommarkrukor än. Tur att penséerna blommar fortfarande. Du har valt ett fint typsnitt, men det är ganska svårläst. Ha det fint!

Anonym sa...

Il semble que vous soyez un expert dans ce domaine, vos remarques sont tres interessantes, merci.

- Daniel