...och lite trädgård förstås!


måndag 25 juni 2007

Lavendel


























Igår rensade jag lite i vår rabatt vid förrådsväggen. Där växer flera plantor lavendel och en ros.
Lavendeln har spridit sig lite ut i grusgången så detta skulle jag ta bort. Men det kändes dumt att slänga plantorna så jag planterade dem istället i ett par urnor. Här är resultatet!
I krukorna la jag några stenar för dekoration. Egentligen är detta hängamplar men jag tycker det funkar ganska bra att ha dem stående också...

11 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack, det värmer : )

VIlka fina blomarrangemang du har gjort. Jag gillar verkligen att jobbba med stenar som du har...helt i min smak : ) Snyggt!

Ha en fin dag!

Camillas Drömmar sa...

Hej! Då får du allt komma och hälsa på hos mig, butiken kommer att ligga där sko herloff ligger nu!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert du gjort med lavendeln som skulle gå döden till mötes och de fina stenarna, ursnyggt! Mari.

Stina sa...

Men du vad fint det där var. Puss

Lantliga drömmar sa...

Åh, jag gillar lavendel, och dina krukor var tjusiga! :)
Riktigt fint!

/Heidi

Lin & Lavendel sa...

Vad fint du har gjort! Jag gillar lavendel!

lotza sa...

Hej i regnet - fy vad det vräker ned idag också! Vad fint du har det hemma hos dig! Mycket kul att läsa och fina bilder. Såg allt fint som du gjutit i betong - nu undrar jag vad för mall du hade till "fågelbadet" - det stora runda fatet? Jag har försökt leta efter en bra form hemma men får nog gå på loppis och leta tror jag... Ha en bra dag trots regnet =)

Stina sa...

Det här med Allt i Hemmet. Är det nr 8 eller? Jag vet inget jag. Puss

Stina sa...

Va? Om bloggtips. Nu blir jag nervös. Vad har de nu skrivit. Usch!
Jag har inte bett dem skriva nåt.

Brukar pren. på den. Men inte just nu. Nu fick jag ont i magen.
Kram

Hem & Harmoni Marie sa...

Tack tack... ni är så goa allihopa!
Lotza: Betongfågelbadet/krukan gjorde jag av två plastbunkar.. typs såna man har när man bakar. Jag köpte nya billigt i Ullared (Gekås). Det är två likadana i olika storklek.
Hemma på landet: Nr 8 stämmer bra. Din insändare är med i Brevlådan, en artikel om bloggtips... :)

Regniga kramar Marie

Åsas Kammare sa...

Jättesnyggt. :)