...och lite trädgård förstås!


tisdag 25 september 2012

Stolar i mitt kök ~ Chairs in my kitchen

Ja, stolarna ja... lovade att berätta om mina nya stolar.
Ett köp jag gjorde i början av juli men som dröjde och dröjde. Fick vänta till i mitten på september innan de äntligen kom. Trist att vänta men skönt att de kom i alla fall.
Nu har de fått lite värmande dynor i fårskinn. De var lite kalla att sitta på annars men för övrigt väldigt bekväma.
Gillas av hela familjen inklusive Missy. Molly är däremot fortfarande tveksam om dessa verkligen går att hoppa upp på. :) Lilla sötisen tror kanske att de inte håller för en 3 kilos katt.

Fårskinnsdynor från Rusta (99:-)  Matta, House Doctor, Lilla Villa Vita (895:-)

Kanske att bordet skulle vara vitt istället? Sista ekmöbeln kvar här hemma... Vad tycker ni? Ska de gå penseln till mötes?

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Riktigt snygga! Tolix? Ja, mig behöver du nog inte fråga, jag som älskar vitt i allt ;-) kram Mia

Hanna sa...

snyggt det blev. Jag tyckte den mattan du har är så fin.
kram
Hanna

Clary sa...

Usch nu blev jag riktigt avundsjuk ...
Jag älskar allt i plåt särskilt tolix ...
Sååå snygga ...
Frågar du mig så är inte jag lika vit längre ,
jag skulle nog oljat in det i en lite mörkare brun ton isället
eller varför inte mörkt grått på gränsen till svart ...
Hur som helst så är det superfint hos dig :)))
kram farmorannasarv

Marina sa...

Jag gillar ek så min röst faller på att ha det kvar.

Fint i köket!

Kram

::fina:: sa...

Snyggt! Förstår att de är lite kalla dock. Jag tycker bordet är fint men jag gillar ju ek. Men som någon sa, kanske grått om du vill måla! Kram!

Beas sa...

Jag håller också med Clary! Vitt är fint, men stolarna skulle nog lätt kännas lite "smutsiga" mot det.

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Men vilka snygga stolar! Har drömt om såna länge länge... och det kommer nog tyvärr stanna vid en dröm.
Här hinner det mesta hamna under penseln så jag skulle nog måla det om det var hemma hos mig :) Men det är fint vilketsom.
Kram
Helena

mammaxtre sa...

Jättefina stolar, dem tycker jag mycket om.

Ha en fin lördag

millandante sa...

Snygga!!