...och lite trädgård förstås!


lördag 11 augusti 2012

Texta på bräda - på mitt sätt

Då och då får jag frågor via mail om hur man textar på brädor.
Det här är mitt sätt och det finns säkert många fler och bättre sätt men det här är busenkelt och kul att göra.
Det blir inte perfekt men det är jag inte ute efter heller... hi hi.


Jag använder schabloner från Panduro och sen behövs bara en blyertspenna, hobbyfärg och en liten pensel.
Jag lägger bara schablonen på brädan, fyller i kanterna av en bokstav med pennan och fortsätter med nästa bokstav. När alla bokstäverna är skrivna så fyller jag i med färg och penseln på frihand.


Denna bräda gjorde jag idag, försökte mig på någon form av mix och översättning till franska av vår adress. En annan idé kan ju vara att texta koordinaterna, kan också bli fint.

Andra brädor jag gjort finns i tidigare inlägg. "Trädgårdsdrömmar" och "Rosendoft och lavendel". Och "tänd ett ljus" som jag skrev på en trälåda. Samma schabloner har jag också använt på tyg, t ex några kuddar.
Någon gång framöver ska jag prova att måla en helt ny bräda svart och sen texta med vitt eller ljust grått. Och måla en ny bräda vit och texta med grått... finns ju oändliga varianter.

Bästa pyssel-lördagen önskar jag Dig!
- Marie -

3 kommentarer:

Ninnis sa...

Vilka fina schabloner...måste kolla in Panduro...=)

Ha det bra !

Kram Ninni

::fina:: sa...

Vad tjusigt! Det är roligt att pyssla sina egna fina saker. Älskar Panduro! Tack för dina goa ord hos mig, det är ju bara världsliga ting det där men allt jobbet och besväret (och pengarna!) runtomkring gör ju en så trött och ledsen. Men men! Det löser sig väl det med! Kram, Josefine

Ida Margaux sa...

Gud vad fint och påhittigt!!
www.ida-margaux.blogspot.com