...och lite trädgård förstås!


måndag 9 juli 2012

Fika med fint porslin

F

ikar gör vi rätt så ofta här hemma. Då vill man så klart ha snyggt porslin att fika med.
Min nyaste pajform köpte jag förra veckan till det finfina priset av 119:- pix. Passar som hand i handsken med skålarna jag köpte för några månader sedan.

Pajform - IEMS
Pajen blev alldeles för "blöt" men jag får skylla mig själv, följde inte receptet till punkt och pricka. Dock var smaken inget fel på :) Pajdegen består bland annat av råsocker, havregryn och kokos... såå gott så!

Skål - ICA Maxi

Mumsig paj av recept från Leila. Denna gång fylldes den med hallon, jordgubbar och blåbär. Mums!

 

4 kommentarer:

Casa of Mia sa...

HÄrligt med fika och vilken supergod paj, kram

Christina sa...

Jättesnygg pajform! Och mumsig paj!/Lila-Christina

Hem och Lycka sa...

Fin keramik, det gör det hela lite roligare!

Kattdörren är gjord som en träram med tyg/spets fastsatt med häftpistol, en plastkrok i elastiskt snöre i en krok i träramen. Hänger löst i dörröppningen så man bara lossar kroken och "öppnar" kattdörren när man ska gå ut. Inte så krångligt när man ska in och ut men så vänjer man sig också, är värt de extra sekunderna det tar.

kram Mia

Karin - Mina Rum sa...

Snygg pajform! Låter som en god paj. Gillar allt som innehåller kokos.

Kram!