...och lite trädgård förstås!


tisdag 12 juni 2012

Sommarlängtan

D et hinner hända väldigt mycket i trädgården på en vecka. Det märks tydligt när man inte är hemma på några dagar.
Jag saknade verkligen vår trädgård när vi var på semester... det tyder väl på att man är en trädgårdsnörd eller? :)

Tog så klart en tur med kameran när vi kom hem, ropade till Herr H att jag ska bara ut o ta några bilder.... hmm, kom in 145 bilder senare.
Med mig in följde även en kvist akleja, en favorit blomma för mig.


Sorten har jag bloggat om förr men det tål att upprepas. Den heter Blue Barlow och är ytterst tacksam, sprider sig villigt och bjuder på många vackra blommor.


Och så klart ville mina två små missar vara med...Först ut är Molly (nybliven ettåring).


Och här är Missy, även hon en blomälskare precis som jag.


Här syns även ett av mina nya betong alster, ett luffarschack. Mest populärt är spelet hos katterna, himla kul att flytta de små pjäserna med tassarna.

 

1 kommentar:

Marina sa...

Det är verkligen då man märker hur fort det händer i trädgården, när man åker iväg.

Kram