...och lite trädgård förstås!


söndag 19 februari 2012

Härlig helg

V eckan bara försvann och så gjorde tydligen jag också från bloggen. Men nu är jag tillbaka, i alla fall med ett inlägg.
Helgen har varit underbar, vi har hunnit med mycket sen vi lämnade saltgruvan (läs jobbet) i fredags.
Fredag eftermiddag... jag studsade runt på mitt första Zumba pass. Jag ska definitivt testa detta fler gånger innan jag ger mitt betyg. Första gången är alltid svårt när man inte vet momenten och hur man gör.
Lördag förmiddag... lite plock och städ innan min syster kom på lunch. Sen packade jag och Herr Harmoni väskan och drog på spa.
Tjugo minuter efter att vi lämnat hemmet så var vi framme... en lagom restid enligt mig :)

Resten av dagen njöt vi för fullt... härligt spa med pooler, bastu i olika varianter, badtunnor, fotbad och diverse bubbelpooler.
Efter att vi var nybadade och väldoftande tog vi en drink i baren och lyssnade på skön pianomusik innan det var dags för fyra rätters middag. Vi åt såå gott och magen var väl utspänd när vi väl kom i säng. Sen en god natts sömn och därefter härlig frukostbuffé innan det var dags för hemfärd.

Några kvistar vaxblommor fick ta plats i min stora glasburk.

En härlig helg med andra ord som verkligen behövs emellanåt, inte minst nu när vintern håller igång. Dock fick man lite vårkänning här hos oss idag när solen sken och fåglarna sjöng. Hörde nåt om att det ska snöa imorgon igen men det är säkert sant...


 

4 kommentarer:

Helene sa...

Låter som ni haft en riktigt härlig helg! Skönt att komma bort ibland och slippa alla måsten!
Kramar, Helene

Beas sa...

Vilket myyys! :-)

Det måste som sagt ha känts bra i vintertristessen.

Kram Bea

Fröken Fräken sa...

Åh, det låter ju underbart! Kan man inte få åka iväg på spa en sådan här tråkig och vintrig måndag?

millandante sa...

Så underbart härligt!! Verkligen bästa årstiden för en sådan helg:)

Kram