...och lite trädgård förstås!


söndag 1 januari 2012

Vit choklad pannacotta med minimarshmallows

Gott nytt år 2012!
Vi hade en mysig nyårsafton här hemma på tu man hand. Dock blev det lite jobbigt för katterna som verkligen led av alla fyrverkerier. En gick och morrade och tittade ut hela tiden, helt förskrämd och den andra låg mest under soffan och gömde sig. Stackars små...

Men vi firade ändå med god mat och dryck. Tittade på en film för att hålla oss vakna till tolvslaget :)
Desserten blev lyckad, väldigt god men mäktig och ganska söt.


Här kommer som utlovat receptet.
Ingredienser för 4 personer:

4 dl vispgrädde
50g vit choklad
1 dl gelesocker
1 nypa flingsalt
2 dl minimarshmallows

Gör så här:
Finhacka chokladen. Koka upp grädden med gelesockret och vispa i den hackade chokladen och saltet.
Rör krämen slät och häll upp pannacottan i portionsformar. Låt stå kallt i minst 4 timmar och toppa med minimarshmallows vid servering.

Receptet hittade jag här

Nu ska jag städa lite innan det är dags för skidor på tv'n blandat med lite Ivanhoe. Det är  väl fler än jag som har det som tradition kan jag tänka mig... ;)

Gott nytt 2012!

6 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

God fortsättning :)
...efterrättsreceptet måste jag bara prova!!

Kram från Australien♥

::fina:: sa...

Vilken vacker bild! Men vad synd om kissarna era att de hade det jobbigt med fyrverkerierna. Vi hade med Pebbles till svärföräldrar för hemma i vårt hus brukar det vara party hela natten. Pebbles brydde sig inte nämnvärt om raketerna men blev lite spak över de som knastrade och smattrade frenetiskt. Hoppas era missar är gladare idag! Kram, Josefine

Hanna sa...

Ha en fin fortsättning på det nya året.
Kram
Hanna

LyckligaPraliner sa...

Jag älskar pannacotta! :)

God fortsättning på det nya året till er!

Ann-Louise

Anonym sa...

Åhhh lät urgott : ) kram Sofia o Gott nytt 2012

Jenny sa...

Vilke vacker dessert!

Våra katter verkade inte reagera på fyrverkerierna, de är väl så vana vid oljud ändå ;)

Kram,
Jenny