...och lite trädgård förstås!


lördag 14 januari 2012

Min första i år

Vilken underbar lördag vi fått. Solen skiner, hela (nåväl nästan hela) helgen ligger framför oss och vi njuter.
Vi tog en tur in till vår lilla stad, besökte bland annat biblioteket. Jag hade bokat en bok om fotografering (Digital fotografi, lär dig yrkesfotografernas hemligheter av Scott Kelby) så nu ska här övas fotografering minsann.
Sen blev det en tur mataffären där jag fick tag i serveringsfatet jag nämnde häromdagen (tack Mia för att du uppdaterade mig) och senaste numret av en inredningstidning samt årets första bukett tulpaner.
Väl hemma igen så fikade vi, det är ju lördag!

Det lurviga som skymtas bakom semlorna är Missy. Nyfiken när det vankas godsaker, dock fick hon inget för hon börjar bli lite för rund.

Nu ligger vi uppkrypna i soffan, tv'n står på med skidor och katterna har somnat i fåtöljen bredvid. Jag ska alldeles strax krypa under filten med tidningen och bara slappa.
En mysig lördag helt enkelt!

Ikväll ska här testas nytt recept på pasta med kyckling, bacon, grädde och soltorkade tomater. Receptet har synts på minst ett par bloggar i veckan så då måste det ju vara gott! :)

 

8 kommentarer:

Marina sa...

Även här har vi haft sol idag. Blir nyfiken på receptet.

Kram!

Ninnis sa...

Även i Piteå har vår gula vän tittat förbi...=)

Ha en skön lördag...<3

Kram Ninni

Ewa`s Galleri sa...

Ser smaskigt ut ,framför allt en fin bild
ha det så skönt i soffan ikväll

Vita villan på höjden sa...

Det ser himla gott ut :)
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram
Sara

Ninnis sa...

Marie jag har något till dig inne hos mig...<3

Kram Ninni

Compact Garden sa...

Viken tur att det var lördag..såg i tidigare inlägg att det var fika dagen :) har inte smakat någon än men det sker väl när som helst men jag håller på att träna av mej "vinterpälsen" haha..så då får det bli dubbellpass efteråt.
Ha en fin söndag Kram Anne

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Den har jag också tänkt att testa.
Hörde bara att det var svårt att hitta chili flingor.
Har du hittat?
Vad gott med semlor. ;)
Jag åt min första i onsdags!

Ha en fin start på veckan!

Kram

Unknown sa...

Vill bara säga att du hade en fantastisk fin sida, jag kommer garanterat följa den med glädje!