...och lite trädgård förstås!


onsdag 29 juni 2011

Vet Du namnet på denna marktäckare?

H
ej trädgårdsvänner!
Idag behöver jag Er hjälp.
Vad heter denna växt? En marktäckare som sprider sig mycket bra och verkar trivas i torr jord med sol till halvskugga. De blir som små gröna korvar och sen rosa blommor.
Jag har den i en rabatt men jag har ingen aning om vad det är...


Tack på förhand till den som ev kan hjälpa mig.

UPPDATERING: Tack alla snälla rara som hjälpt mig! Nu vet jag att detta är Sedum Album även kallad Vit fetknopp. Jag tackar och bockar för all fin hjälp.

9 kommentarer:

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Hej Marie
Ja smuk er den - men jeg ved desværre heller ikke hvad det er for en ;o) Men fin i buketter vil jeg tro ;o)
Håber du får en dejlig solskinsdag - klem Tina

Jenny sa...

Tyvärr ingen som jag känner igen, men du skulle fråga på Allt om trädgård eller något sånt forum, de vet allt. Om ingen annan har svar kan jag slänga ut frågan där, säg till isåfall.
/Jenny

Fröken Fräken sa...

Tyvärr ingen aning! För mig ger den lite associationer till fjällen och kargare landskap? Fast det hjälper ju inte ;-D

Jenny sa...

Jag frågar på forumet, länkar hit om det är okej!

Kram,
Jenny

mammaxtre sa...

Det ser ut att kunna vara ngn form av taklök.

Ha det gott

Fia sa...

Någon Sedum är det nog, ev. Sedum album, bildgoogla på det så får du se om det stämmer.
Ha det gött!

Ninnis sa...

Jag gissar också på att det är någon slags sedum. Lycka till!!!

Kram Ninni

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

SÅna där har vi fullt på vår sommarö. Det är vit fetknopp, sedum album. En i mitt tycke uuuursöt liten rackare.

Tack för finfin länkning Rita! Du är en klippa! Hoppas många får syn på den och lägger till sig i listan:-)

Kramkram Hillevi
Ps Fina bilder!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hihihihi... Jag blandade ihop din (för mig nya) blogg med Ritas... jag brukar öppna flera bloggar samtidigt för att spara tid... Sorry! resten stämmer, fina bilder, fetknopp, tack för länkning goa du!
kramkram H.