...och lite trädgård förstås!


tisdag 14 juni 2011

Lycklig ~ Happy

H
ej på er!
Idag har jag börjat jobba igen efter 10 dagars ledighet... Ska dock försöka att behålla så mycket semesterkänsla i kroppen som det bara går. Jobbar fyra veckor till innan den "riktiga" semestern tar vid.

Så efter jobbet idag kände jag att det var dags för en tur till handelsträdgården. Så skönt att gå där och bara titta på alla fina växter och blommor.
Fick något följa med hem tro?

Bild lånad

Kanske är jag extra lycklig eftersom jag inhandlat min första New Dawn ros? Även en paradisbuske och en vit rudbeckia fick följa med hem.
Åh, jag kan redan se de framför mig.. hur de kommer se ut om några år. Översållade med vackra blommor...

3 kommentarer:

Tina sa...

Finns nästan ingen ros som är finare än New Dawn. kanske Honungsrosen men den är väl en buske..

Kram på dig!

Unknown sa...

Ljuvligt! New Dawn är så vacker.

Kram Maria

Helene sa...

Hejsan!
Vilken handelsträdgård brukar du besöka? Jag kan tipsa dig om Rödbo plantor och växter. Massor av buskar, träd, perenner och just nu massor av fina säsongsblommor till bra pris.
Må så gott!
Kramar, Helene