...och lite trädgård förstås!


onsdag 15 juni 2011

Olivträd ~ Olive tree

O
livträd... kolla vilket fint exemplar.
Denna fotograferade jag förra veckan i Rhodos stad. Tänk om ens egna olivträd kunde bli så stora, men då krävs väl lite varmare klimat förstås.

Jag gillar enkelheten i denna bild... ett träd, en bänk, en husfasad och en vacker lykta. Och den runda tavlan. Bortse gärna från det "snygga" stupröret. :)


Nu är det dags för dagens trädgårdsrunda... ska bl a rycka upp stora blommor på mina rabarber. De har t o m växt om mig.
Ska även fundera på var paradisbusken ska få bo. Gärna någonstans där den syns bra och skapar lite insynsskydd.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Hanna sa...

fint.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Ja du.. tänk om våra kunde bli så stora och täta. Vacker bild :)
Kram Maria

mammaxtre sa...

Jag som ännu inte införskaffat mig ett olivträd skulle bli glad för ett litet :-)

Bilden är vacker.

Ha det fint