...och lite trädgård förstås!


onsdag 23 februari 2011

Vårlängtan ~ Longing for spring

H
ej! Har ni också hört att våren är på väg? Visst är det underbart.
Inte många tecken på vår än och den som väntar på nåt gott har nu väntat länge... Tänk första vårdagen man kan byta ut tjocka vinterjackan mot en tunnare variant och lägga bort vinterns vantar och halsduk.
Längtar...!
Mina videkvistar är lika vackra som när jag köpte dem får några veckor sen...
Här hemma planerar jag för fullt årets trädgård. Så mycket jag vill göra men kommer jag hinna/orka med allt? Men eftersom allt med trädgården är roligt så hinner jag nog med en hel del.
Nu dags för lite mys i soffan till Halvåtta hos mig.

Ha en skön lill-lördag!

14 kommentarer:

Anna Ekberg sa...

Ja visst ska det bli underbart när vårjackan får titta ut och de lättare skorna komma fram :) längtar verkligen.

Härligt med planer för trädgården och underbar bild på dina videkissar.

ha en mysig kväll, ska också bänka mig vid Halv åtta..

Kramar
Anna

Tina sa...

Är den?? Måste kolla resten av nyheterna och vädret genast..

Kram Tina

Unknown sa...

Här är en till som längtar till våren...
Och som planerar trädgården, alltid för många projekt att välja mellan ;)
Kram Maria

Hanna sa...

Det skall bli underbart när man kan börja plocka fram våriga kläder.
kram
Hanna

Marie sa...

O jag längtar, denna vintern har varit oändlitgt lång......vill ha lite värme o sol....ha en fortsatt trevlig onsdagskväll //Marie

Lysande ögonblick! sa...

åh. Jag också. längtar så himla mycket.

Julias vita drömmar sa...

Tyvärr inte, jacka och turban var det enda...som sagt, det måste ha varit en syn det :)

Å ja jag längtar så vansinnitg mycket efter våren. Har precis som du storslagna planer för trädgården :) Ska bli spännande att se vad du hittar på :)

Kram/Julia

mammaxtre sa...

Vårjackan, den ska bli trevligt att använda igen :-)

Malin - I min trädgård sa...

Haha, ja så blir det nog alltid för mig - jag hinner aldrig allt jag skulle vilja i trädgården :-). Men det är roligt att planera! Ska bli kul att få höra mer!

Ha en bra dag! Här snöar det massor igen! Jag tror jag blir tokig, det här kommer ju inte töa bort förrän i augusti...

Kram Kram!

Nanna sa...

Jag har också hört att våren är på väg! :D Det är ju mars månad på tisdag och det kan ju inte bli bättre! Då måste minusgraderna på dagen i alla fall försvinna. Snön ska vi inte prata om!! :P
Mina vide kvistar är också fina men själva kvistarna har fått en vit hinna på sig. Har dina det med?

millandante sa...

Härligt att den närmar sig!!!:)

Så fin header!!

Kram

IDa sa...

Längtar så efter våren. Vintern har varit otroligt lång nu... Och vårkläder är ju mycket roligare än vinterkläder. :)

Besök gärna min blogg där det just nu pågår en utlottning av ett superfint halsband!

Fröken Fräken sa...

Det ryktas om -5 grader här till helgen, så vi är alldeles vårrusiga. För efter över en månad med sådär -20 hela tiden har vi fått nog!!

millandante sa...

TACK!!! Blir alldeles rörd...