...och lite trädgård förstås!


lördag 5 februari 2011

Lördag hela veckan?

H
ej mina sköna!

Idag har det hunnits med mycket i det harmoniska hemmet... Först mysig frukost med färska frallor och därefter tog vi pendeln in till Göteborg. Där strålade vi samman med svärisarna som var i stan för att se en teaterföreställning. Vi kikade in på deras hotell vid centralen.. väldigt fint!
Därefter en shoppingtur på stan (jag handlade bara en praktisk grej!) och sen restaurangbesök på Avenyn. Gott och lyxigt!
När vi kom hem så bakade jag cupcakes, ville testa receptet som Lilla Blanka Mia bjöd på häromdagen. Choklad och marshmallow cupcakes! Såå goda! Kan rekommenderas.
Och inte hade energin tagit slut där inte... jag grabbade tag i penseln och har nu börjat måla senaste loppisfyndet. Vilken färg det blev avslöjar jag längre fram...

Kruka (ICA Maxi) och ljusstake (loppisfynd)

Nu är det snart dags för första delen av Melodifestivalen! Då sitter jag bänkad...
Vi ses väl imorgon? Då dags för söndagsbilden igen.... (varför kan det inte vara lördag hela veckan?)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, en sån där perfekt, härlig dag :)
Själv har jag haft det riktigt skönt ute med sol och takdropp.
Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej sötis!

Åh vad bra att dina muffins blev lyckade!
Jag gillar den där smaken av "kandering" som marschmallowsen ger :)

Det låter som ni haft en riktigt mysig dag! Jag var på vippen att sticka in till Göteborg i morse jag med. Ville göra en riktig loppisrunda och så ville jag gå till Atmosphere, men beslöt mig för att stanna hemma i stället :) Nästa helg kanske...

Vad spännande med ditt målarprojekt! Skall bli kul att se sedan!

Japp, nu är det snart melodifestivaltime, och jag och dottern håller på Danny trots att vi inte hört låten, hihi.

Kraaaaam
Mia
PS tack för länkningen :)

Rose Garden Malevik sa...

Låter som en trevlig helg :)
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med :)
Håkan

Karin sa...

Vilken söt kruka.

Ja, jisses vilket snökaos det var förra året när vi skulle iväg. Tyvärr har vi annat inbokat nästa lördag annars hade vi nog försökt oss på att komma fram i år =)

Vad kul för er, blir ju lite speciellt att se live.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hej!
På mitt första besök här inne, o jag stannar;o)=

Välkommen in till mig på besök:
http://hjemkarahjem.blogspot.com/

Klem Anna

mammaxtre sa...

Lördag hela veckan låter som en god idé.

Vilken härlig lördag du haft. Vilken energi du har Marie :-)

Tina sa...

Aha, du har varit i min "hemstad"!
Låter som en utomordentligt härlig dag, såna vill jag ha lite oftare.
Muffinsen lät mycket goda, skulle kunna tänka mig en sån nu...

Kram Tina

Annika kort & gott sa...

Vilken härlig dag du haft! Muffinsen lät verkligen goda.

Dessutom blev jag nyfiken på ditt loppisfynd, alltid lika roligt att få se!
kram Annika

Anna Ekberg sa...

Låter som en alldeles underbar dag !!
och så mumsigt det lät med cupcakesen ;)

Tror minsann jag får ta mig en tur till Ica Maxi, vilka superfina krukor!!

Ha en fin dag
Kramar
Anna