...och lite trädgård förstås!


söndag 10 mars 2013

Söndagsbild | #10

Mitt bidrag till söndagsbild i Fabriken är en av de foton jag redovisade på min fotokurs i veckan. 
Uppgiften var att träna på skärpedjup, fokus och tredjedelsregeln. Tänka rutnät och få till förgrund, mellangrund och bakgrund. Här är det skärpedjupet jag har tränat på. 


Kamera: Canon EOS 1100D, Brännvidd: 55, Bländartal: 5,6, Exponeringstid: 1/200, Tidpunkt: kl 16:56, 1 mars

Just denna bild var det många som tyckte om också för de mättade färgerna. 
Motivet är vårt plommonträd och vår bil står strax bakom trädet men genom att skapa en suddig bakgrund så syns den inte och man kan tro att man är ute i skogen.

Tack för att ni hänger lite här på min blogg! Nu ska jag strax hoppa i duschen innan vi tar en miniutflykt med kaffekorg och kamera till vår fästning.

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Vad du är duktig som lär dig allt det där! Jag tycker det är svårt och förstår nästan inget när jag försöker läsa mig till hur jag ska göra. Och att gå någon fotokurs är omöjligt då jag jobbar kvällar och skulle missa massor. Har lånat en lättförståelig bok av en vän och jag måste läsa om och om igen i lugn och ro för att få något att fastna. Ditt foto är fint!

Kram Ann-Louise

Huset bakom lindarna sa...

Underbar bil d! Önskar jag också kunde! Kram/Finas mammis