...och lite trädgård förstås!


tisdag 15 februari 2011

Tematisdag ‖ Tallrikar och bestick

O
j oj, idag hinner jag inte riktigt med tisdagstemat i Fabriken så bra.. men jag försöker få till en snabbis här.
Visar ett par av mina favorittallrikar.
Överst är en uppsättning av assietter, jag gillar den enkla dekoren. Inte för krusidulligt utan alldeles lagom. Himla söta att servera en bit tårta eller småkakor på.


Stora mattallrikar från Mateus. Dessa är också ganska enkla i sin design. Färgen heter Sand, så den är inte helt vit.
En färg som är lätt att duka med, passar till alla tänkbara andra färger man kan tänkas ha på duk, servetter och blommor.


Sen hade jag ju tänkt att visa några av mina bestick också men det får jag spara då jag inte har några fina kort på dessa.
Kaffeskedarna har en speciell historia, mer om det en annan gång.

Önskar er alla en god afton!

6 kommentarer:

Tina sa...

Alldeles, alldeles underbara tallrikar..Matteus har så mycket fint! En fin bild trots allt..

Kram Tina

Therese sa...

Åh, de där Mateus är sååå fina:) Ska gifta mig till sommaren, och har delar av den servisen på önskelistan. Hoppas vi kan få en fin start på smalingen iallafall.

Ha det gott, kram Therese

en matsked grejer sa...

Hm, det kanske är den färgen på Mateustallrikar jag ska satsa på ??!

Hanna sa...

Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

Mjuka sa...

Jag önskar mig hett de d är matteus tallrikarna som du har, just i färgen sand.
Kramar Malin

Fröken Fräken sa...

Nej, nu tror jag minsann att det är dags att börja önska sig Matteus-tallrikar i present! De är ju så fina.

Min sockerstärkelselösning kan man hitta receptet på här:
http://tusenideer.blogspot.com/2009/12/jag-vill-ha-en-egen-stjarna.html