...och lite trädgård förstås!


tisdag 18 januari 2011

Tematisdag ‖ Mattor

M
attor är temat för dagen i Fabriken! Jag väljer att visa en relativt ny matta jag har i köket. Tidigare hade jag ingen matta alls här men det kändes lite tomt utan. En lång trasmatta i svart och vitt blev det, jag är väldigt nöjd.
Mattan är inköpt på Jotex
 När jag ändå visar lite från köket så passar jag på att visa nya lampan också, visst är den snygg? Läckra detaljer och klassisk modell, och så mycket finare det är med en textilsladd.
Lampan är inköpt hos Country by mail
 En tavla som jag satt ihop... Texten har jag lånat från nätet, tyckte den passade bra i köket :)

I huvudet mitt så är tavellisterna vita och tapeten en annan. Kanske något man kan ta tag i till våren.
Drömma är ju som sagt en trevlig sysselsättning! :)

Happy Tuesday!

11 kommentarer:

Anna Ekberg sa...

Vilken supersnygg matta och lampan var så läcker. Passar ju kanonfint ihop :)

Så fin tavla, gillar texter emd små budskap och har själv spanat in en jag vill ha i hallen..men nu fick jag en bra tanke,, har inte tänk på att man kan skriva ut texten själv ;) hihih

Ha en superfin dag!
Kram
Anna

Hanna sa...

Fina bilder.
Kram
Hanna

Carina sa...

Gillar verkligen ditt bidrag till mattor...så snyggt! Har en liknande i vårt kök...
Lampan var superläcker!
Kramen.

Tina sa...

Fiffig text, kan tänka mig den ostlukten...mattan är supermatchad till lampan som är skitsnygg!

Ha en bra dag, Tina

millandante sa...

Gillar!!! Svart och vitt tröttnar man liksom aldrig på, så himla fint!!

Kram kram

Ord & Känsla sa...

Väldigt snygg matta och igår såg jag bla fina kuddar också från Jotex. Har beställt en del därifrån för länge sen, men ska nog kolla upp dem igen!

Samtidigt igår såg jag lampan i en inredningstidning. Det är ju så snyggt när det är en en gammaldags sladd, passande vit och svart!!

Kul när du skriver att du egentligen vill ha andra tapeter, precis så tänker jag när jag tar fina bilder. Det får bli en annan gång. Huvudsaken att man trivs!

Kram Helena

Petra / Popetotrora sa...

Tavlan är ju störtskön!!

Jag har på Att göra-listan att fixa ett födelsedagskort. Nu vet jag precis vad som ska så på det! Thanks!

Malin - I min trädgård sa...

Men vilken snygg lampa! Nu vill jag se en helhetsbild över matplatsen med lampan på plats! Snälla... :-).

Ha en bra dag!

Kram M

Lysande ögonblick! sa...

Superduper snygg matta. :-)

::fina:: sa...

Nä men haha, titta! Vi har ju samma kökstapet! :-) I mitt huvud har jag också en annan tapet, men det gör sig mycket bättre mot vårt ljusa golv än mot det bajsbruna 70-talsgolvet vi hade förut. Nu tycker jag tapeten är riktigt fin. Snygga saker du köpt!
Kram, Josefine

isa sa...

Härlig bild!! Mattan är supersnygg den förstår jag att du gillar skarpt!!!!!!!! lampan var en skönhet den med och erat kök ser så ombonat och mysigt ut. Hittade din blogg idag och det var riktigt kul att se alla dina bilder. Ditt senaste inlägg om trädgårsd planerna ska bli intressant att följa :) Kul med trädgårds kurser det kan jag behöva gå en. Gröna fingrar det har jag inte men opyssliga det är dem allat ;)

Mvh isabella