...och lite trädgård förstås!


söndag 9 december 2012

Söndagsbild | Andra advent

Dagarna bara susar iväg och det är redan söndag eftermiddag. Just nu har snöflingorna börjat dala ner från himlen igen och världen är vit.
Inomhus myser vi, det är ju ledigt och inga måsten finns idag.

Känner att jag ligger lite efter med bloggen så idag blir det tre bilder som får symbolisera vår söndag.


På vardagsrumsbordet har jag min fina adventsljusstake i zink. I år prydd med kanelstänger, stjärnanis och nötter. Ackompanjerad av en vit hyacint i liten trälåda.


Denna ljusstake är ny för i år och en klar favvis. Lilla fuskgranen bakom har ett par år på nacken, också den en favorit.


Och sist men inte minst... hembakade lussebullar, chokladbiskvier och chokladbollar (som knappt syns). Mums för helgfika!


Följ mig gärna via Instagram, där delar jag med mig av mina dagar i bilder...

Fler söndagsbilder hittas som alltid på Fabriken.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Å vilken fin advenstljusstake med kanelstänger och fint i. Inte klokt att det redan är 2:a ljuset idag, fort går det =)

Huset bakom lindarna sa...

Ser jättegott ut och vad fint med "puder" på lussebullarna!
Kram/Finas mammis

::fina:: sa...

Ja mums för fika och hurra för ljus och mys. Kram, Josefine

Ninnis sa...

Mums....för flera fikastunder och mys med ljus...=)

Kram Ninni

::fina:: sa...

Kikar in för att säga hej, jag saknar dig och önska dig en riktigt God Jul! Hoppas ditt jobb blivit lite roligare på sistone - eller i iaf inte värre - och att du nu kan njuta av julledighet med de dina. Massor med julkramar!

Hanna sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

God Jul :) Kram från Australien♥ ~Pernilla