...och lite trädgård förstås!


tisdag 25 december 2012

Juldagarna

Tänk att julafton och juldagen redan är förbi. Så fort det gick.
Jag njuter av dessa dagar fast på olika sätt. Julafton är intensiv, allt på samma dag och mycket fix. Juldagen är precis tvärtom, alla gäster har åkt hem, kylskåpet är fullt med mat och godisfaten är fortfarande välfyllda. Då är det slapp i soffan som gäller.
Idag har jag gått runt och pillat med mina presenter och julklappar, småätit godis och sovit middag. Härligt!
Det var välbehövligt och den förlamande tröttheten jag kände igårkväll/imorse är borta.


Nu hoppas jag att energin är på väg tillbaka och med den lusten och inspirationen till bloggen.

Hoppas ni alla haft en härlig jul och att den blev som ni önskade!


3 kommentarer:

Hanna sa...

Visst är det härligt att bara göra ingenting, även om det är jätte svårt tycker jag.
kram
HAnna

Marina sa...

Juldagarna går fort minsann. Vi hade också en mycket slapp dag i går. Nu känner vi alla fyra att det är dags att ta tag i livet igen. Man blir ganska fort trött på att göra ingenting. Träna lite, äta mer julgodis, gå ut en runda med hunden, spela spel, tvätta lite...ja, vi varvar nog så idag.

Kram

::fina:: sa...

Härligt med ett nytt inlägg från dig. Tack för den gulliga kommentaren hos mig! Jag är jättetrött nu efter att ha varit på olika ställen på julafton och juldagen. Imorgon blir det jobb igen. Vila nu dig och mys ordentligt! Kram!