...och lite trädgård förstås!


söndag 20 maj 2012

F E M härliga bloggår!

S å var det dags för min årliga bloggtillbakablick. Vi kör som vanligt från maj förra året och jobbar oss framåt. Alla bilder är sådana jag visat under året som gått.
Är ni med? Då kör vi...

Maj
Jag var i väg uppåt Bohuslän och fann denna gamla dörr med underbar färg. Såå fin!

Plockade de första liljekonvaljerna för året och gjorde ett litet stilleben med betongstenar och silverägg.

Juni
Årets små sticklingar flyttade ut! De blommade hela sommaren och många blev favvisar som återkommer även i år.

Vi åkte på efterlängtad semester till Grekland!

Missy, vår goa lilla Ragdoll fröken som flyttade in i  april förra året. Hon har fastnat på många bilder och denna är en favorit jag tog under juni.

Juli
Jag var bland annat på shoppingtur hos Lev Vackert huset i Kristinehamn.

Pysslade ihop en lavendelgömma. Och ja, det är Missy som är med och pysslar.

Augusti
Bakade kladdkaka och myste med familjen i trädgården.

Det bästa med denna månad var att lilla Molly flyttade till oss. Också hon är en mysig Ragdoll fröken. Går även under namnet Molly bus här hemma.

September
Flera loppisbesök hanns med och jag fyndade bland glasburkarna som skymtar i bakgrunden.

Skördade många äpplen från egna träden och här syns en bråkdel. Just dessa blev äppelmos.

Oktober
Årstiden med många tända ljus.

November
Hösten smyger sig på...

Och julmyset drar igång så sakteliga...

December
Pyssellusten är stor under december!


Och likaså baklusten... hi hi.

Och jag fyllde visst 40 år! Jisses... känner mig fortfarande som 26....

Januari
Så vänder vi blad och nu är vi framme på 2012. Fick en ny fin kamera av kärleken när jag fyllde år och den används flitigt!


Köpte lite nytt till sovrummet, bland annat denna fina knoppbräda.

Jag började längta efter våren och de första små krokusarna införskaffades.

Februari
Ytterligare en plåtbokstav inhandlades, denna gång ett X. Jag har inte tröttnat än på bokstavstrenden.

Alla ♥-ans dag!

Mars
Vinter ute men vår inne.

April
Påsken är här!


Maj
Och nu har vi gått året runt... tillbaka i nutid!


TACK för att ni tog er tid att titta och läsa mitt långa inlägg idag! Ett år går fort och för mig är detta ett fint sätt att minnas tillbaka på vad jag bloggat om.
Hoppas ni tyckte om inlägget.

Som vanligt kan ni hitta tidigare årskrönikor under etiketten Jubileum.

Ha det bäst och nu njuter vi väl alla av sommaren som är här!

 

10 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

En fin bildkavalkad och tillbakablick över ett år. Så fina katter!!
Ha det gott!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack snälla! Och dina katter är också underbara :)
Kram!

::fina:: sa...

Härligt! Du är en flitig bloggare! Och visst är det roligt att göra sina tillbakablickar. Bloggen är en bra dagbok och hjälper en att minnas. Puss till katterna!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack Josefin! Katterna hälsar tillbaka till dig o Pebbles :)
Kram!

Spets och Silver sa...

Vad kul med en tillbakablick! Ser fram emot ett nytt år!
Kram från Nette

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Grattis till dina fem åren. Tänk så fort tiden springer iväg.
Så många fina bilder. Kul att se ;)
Får man fråga vart den fin vita porslinetvmed pärlkanten kommerifrån ? ;)

Ha nu en fin vecka ! ;) tack för lässtunden ! :)

KramarnSirpa

Hanna sa...

Så roligt att få se hela året och så mycket gott.
Ha en fin dag!
Kram
Hanna

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack Nette, Sirpa och Hanna! Ni är för snälla!

Ang skålen som Sirpa frågade om så är den från Västergården och inköpt på Fagerbodan. http://www.fagerbodan.se

Önskar er den bästa kvällen!
Kram Marie

Marina sa...

Det är många fina bilder man hinner ta på ett år och mycket som hinner hända.

Kramar!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack Marina, håller med. Mycket som händer inom ett år.

Ha en fin trädgårdsdag! :)
Kram!