...och lite trädgård förstås!


söndag 4 december 2011

Pynt i grått och vitt

T änk att det redan är andra advent.. det går hiskeligt fort nu.
Igår hade jag tänkt att göra ett inlägg men jag hade inga nya foton att bjuda på. Grått, grått hela dagen lång så det var inte värt att ens försöka ta en bild.
Idag var vädret bättre även om det regnat idag också.

I förmiddags var vi på julmarknad och därefter vårt traditionsenliga julbord... Mätt som en "jag vet inte jag"... och efter det hem och ta fram kaffe och tårta för att fika med med mina föräldrar och syster som kom på besök.
Om jag inte var mätt innan så... nu tänkte jag nog inte äta igen förrän på onsdag tror jag.

På byrån i sovrummet har jag numera två skålar av samma utseende. I den ena har jag lagt massor av julpynt i grått, silver och vitt.

I den andra har jag mina små ullhjärtan, bedårande söta. Gillar dem lika mycket nu som när jag köpte dem.


Knappt tre veckor kvar till jul.... har inte börjat med julklapparna än men julskinkan är redan köpt. Ville absolut ha en ekologisk skinka i år och då får man vara ute tidigt.
Och ingredienserna till julgodiset är inhandlat så det blir nog lite tillverkning i veckan som kommer. Mys!

Ha en fin andra advent! Nästa vecka kommer mina inlägg lite tätare än denna.. har inte riktigt hunnit med.
Adventskram till er!



PS. Missy mjauar och tackar för alla fina gratulationer både här och på fejan.

6 kommentarer:

Marina sa...

Åh så mjuka de där luddiga hjärtanen ser ut att vara.

Kram!

Finas Pyssel sa...

Din ullhjärtan är sååååå söta! Varför har jag aldrig hittat sådan någonstans? Har alltid varit svag för hjärta och för ull så kombon blir ju kanon!

//Fina

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Fint pynt!
... dina ullhjärtan är ju bara sååå söta :)

Adventskram från Australien♥

Nyanser av vitt sa...

Så fint du har pyntat. Kul att du är med i min utlottning.
Kram Agneta

Sahra sa...

Snyggaste julpyntet går i vitt/grått/silver. Hjärtana var bedårande. /Sahra

Fru Elin sa...

Så fint! Är inne på grått och vitt i år, så jag har köpt en del nytt! Helt sjukt att julen snart är här!
Ha en trevlig kväll!
Kram Elin