...och lite trädgård förstås!


fredag 22 juli 2011

En vy från altanen

H ej på er!
Hur har ni det? Här har vi ömsom regn ömsom sol, och supervarmt. Just nu är det 28° så det lär komma mer åska och dunder snart.

Tack för alla hälsningar till Missy gumman. Hon mår fin-fint nu och jag har allt sjå i världen att få henne att förstå att man inte kan hoppa omkring som vanligt när man har ett snitt på magen....

Här kommer som utlovat en bild på en av sakerna jag köpte i Lev Vacket butiken i söndags.
En zinkbalja!
Den står på altanen nu under sommaren med lite glasstenar och värmeljus.
(ursäkta bildkvaliteten, översta fotot är taget genom altanfönstret, därav reflexerna).
I förgrunden skymtar ni två av mina olivträd, en uppstammad rosmarin samt en fjärilslavendel.


Önskar er allt gott!

6 kommentarer:

Marits vita skrin sa...

Åh söta Marie. Ingen skulle bli gladare än jag.
Vill du att jag sätter in pengar till dig i förskott om ni bestämmer för att åka dit så hojta bara till. Annars för jag över pengar på momangen sen.
Hoppas hoppas ni ska dit och att det finns vita kvar :-)

Kram /Marit

Marits vita skrin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej Marie! Va kul att du hittade mig så att jag hittade dig! :) Vilken urmysig blogg du har! Och vilka bilder! :) Hit kommer jag gärna tillbaka!
Hälsar,
Anna-Karin

Tina sa...

Jag tror att jag köpt ett liknande på Fröken ros, tror jag...
Jättefint!

kram

Hanna sa...

fin kväll.
Kram Hanna

Linda sa...

Hej!

Vad härligt det ser ut på er altan! Tack för din kommentar hos mig. Sv: väggarna är målade.

Kram Linda