...och lite trädgård förstås!


lördag 7 maj 2011

Trädgårdsbilder ~ Pics from my garden

M
in mysigaste vrå i trädgården är nog den vid mitt planteringsbord. Här blir skön skugga under riktigt varma dagar, då är det skönt att dra sig tillbaka lite från de starkaste strålarna.
Det som är bortanför den lilla stenbäcken (till vänster) tillhör vår granne. Och ni tänker er en linje från sittgruppen och rakt ut mot pallkragarna tillhör vår tomt.
Här ser ni också mina nya pallkragar. Än så länge bara en liten rosmarin planterad men mer kommer.
Planteringsbordet är helt ostylat, har bara ställt fram massor av saker där. Till sommaren blir det lite blommor och lyktor istället.


Häggmispeln blommar så fint nu... man blir helt betagen av allt det vackra som bjuds så här års.
Här ser ni vår tre gamla pallkragar med en salig blandning av örter, ätbart och blommor. I mittenkragen ser ni rabarbern.. så här ser den ut idag (7 maj). Helt otroligt! Och ändå har jag redan tagit in och bakat paj samt gett bort mycket till både mor och granne.

 Visst är det en underbar årstid vi har nu... I love it!

7 kommentarer:

Fröken C sa...

Vilka underbara bilder!
Så fint du har det vid planteringsbordet:)
Hängmispel är en underbar buske, grannen har en jag kan njuta av från köksfönstret:)

Ha det gott!
Kram C

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka fina sexkantiga land du har. Annorlunda i trädgården men fint.

Ser att rabarbern är stor hos dig med, här ska snart göras saft i massor och frysa in i år.

Kram Teres

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Åh, vad fint ni har det!

Följer dig nu via Bloglovin!

Önskar dig en fortsatt härlig helg!

Hem och Lycka sa...

Å så vacker trädgård du har! Har också blivit med pallkrage där det ska planteras jordgubbar!

kram Mia

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Så fine billeder af din have - det ser rigtig hyggeligt ud ;o)
Håber du får en fantastisk søndag - klem Tina

Tina sa...

En så mysig hörna du fixat, jag får nog allvarligt fundera på om jag ska ta fram mina pallkragar som står bakom huset och väntar..Häggmisplar har jag som växer lite för mycket men de är så fina när de blommar.

kramar!

Stina sa...

Så härligt och mysigt du har det.:-)
Kram Stina