...och lite trädgård förstås!


tisdag 24 augusti 2010

Tematisdag ⎮ Vardagsrum

I
dag är det temadag i Inspirationsfabriken och temat denna första tisdag är vardagsrum.
Det är verkligen kul med ett bestämt tema, det utmanar mig och det känner jag att jag behöver med min blogg. Någon annan får bestämma tema och kan jag så gör jag ett inlägg. Sen underlättar det förstås att man i god tid får veta vad temat är.

Så här bjuder jag på ett collage av detaljbilder från vårt vardagsrum.  Ni som följt min blogg ett tag kommer kanske ihåg vår omtapetsering i våras. Vilket lyft det blev, att gå från gröna tapeter till vita. En helt annan känsla och så mycket lättare att få ihop helheten nu.
Vitt och grått är basen.
Vitrinskåpet är också något jag investerade i, den är jag så nöjd med. Även i skåpet är det vitt som dominerar tillsammans med våra finglas.


Nästa gång jag visar vardagsrum kanske jag tar mod till mig och visar lite mer helhetsbilder... vill ni se det i så fall?
Om ni vill se fler bidrag till temat från andra bloggare, klicka er vidare till Fabriken.
Ett forum för inredningsbloggare.

8 kommentarer:

mammaxtre sa...

Helhetsbilder vore trevligt. Alltid roligt att inspireras av hur andra har det.

Ha det bra

Anonym sa...

mysigt ni har det!!

Funderar oxå vit-grå-beige färgskala nu till hösten. Känns avslappnat och lugnt.

Känner precis likadant angående bestämda teman, det sporrar mig att komma till skott och göra ett inlägg.

trevlig tisdag!

Anonym sa...

Fina detaljer!
kram M

Moa sa...

Klart vi vill se.. =).. de små detaljbilderna är jättefina så resten är säkert lika fint och vore kul att se.. Moa

Fröken Fräken sa...

Åh så vackra bilder! Jag håller med, vita väggar gör underverk! Jag är så sugen på att måla mina vardagsrumsväggar i vitt, just nu är de lite beigevita vilket stör mig!
Kul att andra kan inspireras av teman, själv har jag så fullt upp av egna ideer som jag vill visa och berätta om att jag nog inte hinner hänga på några teman...pust, pust!

Anonym sa...

Hejsan!
Härliga bilder!
Ja, jag vill hemskt gärna se helhetsbilder.
Ha en skön onsdag!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Vilket uunderbart vardagssrum ni verkar ha! En helhetsbild vore otroligt roligt att få se. Kram

Annika Christensen sa...

Ohh där är ditt fina skåp.
Kul att få titta in i ditt vardagsrum. Jag håller mig till trädgård.
Ha det gott
Annika