...och lite trädgård förstås!


söndag 29 augusti 2010

Fransk smörbytta ~ French butter tub

J
ag tror men vet inte säkert att detta är en smörbytta. Spelar ju ingen som helst roll heller vad den är tänkt till, jag kommer nog ha lite av varje i den. Den har en stämpel på undersidan och där står France.
För en silverfemma plus en guldtia blev den min! Det var den ena av tre saker som följde med mig från lördagens loppistur.

Såg den lite på håll  och givetvis var där massor av människor i vägen, så det dröjde ett tiotal sekunder innan jag fick lagt mina händer på den... visst är det en jobbig känsla när man ser något man vill ha och får nästan panik för man tror att någon annan ska hinna före. Jag vet att det är ett lyxproblem men ändock ett problem...
Den var i väldigt fint skick och lagom stor för en klase vindruvor. Eller kanske jag kan trycka ner lördagsgodiset där.. näe, det får nog inte plats. Min godispåse brukar bli stooor!

Tackar och niger för att ni hälsar på!
Största kramen till er!

8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Tycker också att det ser ut som en smörbytta! Jättefin var den!
Ja, huga, de där sekunderna när man ser något på loppis fram till att man tagit sig fram till saken är verkligen onödigt plågsamma ibland! ;-D

Stina sa...

Den är väldans fin! Jag tycker också att det ser ut som en smörbytta.:-) Kram Stina

Unknown sa...

Jättefint fynd du har gjort!! Känner igen känslan när man får syn på nåt o man når inte fram... hua.. det kan ju nästan bli armbågskrig vid sådana tillfällen. Jaa, det har jag faktiskt varit med om, det var en som absolut skulle fram när jag o några till stod vid ett bord o inspekterade alla saker då en armbåge kom farande mellan mig o den som jag stod bredvid. Sånt där kan bli farligt.. ☺ Ha det så gott. Kram Lenita

Karin - Mina Rum sa...

Smörbytta eller ej spelar ingen roll. Saker som är multifunktionella är alltid bra att ha.
Ha en fin vecka. Kram!

mammaxtre sa...

Ett fynd, helt klart!

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det är nog en smörbytta. En väldigt förtjusande och vacker sådan! :-)

bokhyllan sa...

Du är bra på att fynda!
Fin smörbytta.

Laila sa...

Det var en underbar liten bytta du hitta.
Jag skulle inte ha smör i den utan göra precis som du gjort. :.)