...och lite trädgård förstås!


onsdag 9 juni 2010

Snäckor i mängder...

N
i är för snälla, tack för att ni lämnar så rara ord! Det värmer gott i ett litet "bloggtorkar" hjärta..

Just nu ligger jag här och är sjuk, har åkt på en dunderförkylning med tillhörande feber och halsont! Så det är liite synd om mig :)
Tur att man då kan lägga sig tillrätta i soffan, med några nya tidningar, en kopp te inom räckhåll, en filt över benen och datorn i knät.


När vi skulle flyga hem från Grekland förra veckan så fick vi betala för lite övervikt (3 kg). Det har aldrig hänt mig förr.... Undrar om lite snäckor och vackra stenar bidrog till detta? Hm...

Kram och tack för att ni hälsar på!

16 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Fina snäckor och stenar är värda lite övervikt.

Krya på dig!!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha ha , hoppsan !
Men det var det värt va ?
Krya på dej nu !
Kraam/Lotta

SKOOGSTROLLET sa...

Inte för att jag önskar någon annan förkylningar, men det är ändå lite skönt att höra att jag inte är ensam om eländet. Det värsta är ju att det inte verkar bli bättre hur mycket jag än vilar. Feber slipper jag, men halsont kom idag utöver täppt näsa, hosta och nedsatta luftrör. Nu vill jag bli frisk så jag kan börja jobba hos pensionärerna på måndag!

Krya på dig!

::fina:: sa...

Åh så fina! Stackare som ligger hemma och är sjuk. Jag var sjuk förrförra veckan i en dunderförkylning och det var inget kul alls. Det värsta är att jag har ont i halsen igen - och nu ska jag ha semester..
Krya på dig!

AnCa sa...

Ville faktiskt bara tacka för din snälla kommentar om mitt sommartorp som du skrivit inne hos syster min, hon den vilsna Loppan du vet!
Krya på Dig oxå!
Kramis // Anca

Fröken Fräken sa...

Åh Grekland, det låter härligt det! Klart att man måste ta hem lite sten och snäckor, något annat är otänkbart. Hoppas att du snart blir frisk igen!

Rose Garden Malevik sa...

Oj,,,,,,krya på Dig :)
Håkan

Helene sa...

Vad trist med din förkylning :(
Bra att vädret är lite risigt för då är det skönt att bädda ner sig och läsa en god bok! Krya på dig!
Kram, Helene

kardemumma sa...

Vacker bild! Krya på dig och vila mycket! Vilken tur att du kan vila med datorn ;) Själv hade jag halsfluss för 3 veckor sedan....
Man tycker verkligen inget är skoj då!
Stor Kram Carina

Karin - Mina Rum sa...

Snäckor och stenar kan man aldrig få för många av, så de kan vara värda övervikten.
Krya på dig snart, din stackare! Kram!

mammaxtre sa...

Vad roligt att läsa att även ni fick snäckor med er hem. Sonen, den yngste, hade plockat ihop en hel på se att ta med hem när vi åkte hem från Spanien. Viktigt för honom och så fick det bli.

Vi klarade oss från övervikt dock.

Ha en bra dag

linnea-maria sa...

Åh inte kan man låta de vackra stenarna vara och slipade snäckor. Jag hade nog också ett kilo med mig hem när jag var där. Krya på dig /Therese

Husbilsresan sa...

Å, stackars dej, sommarförkylning är inte kul...du får krya på dej!
Vad gör man inte för att få hem dessa vackra stenar och snäckor som finns i Grekland. Då är det väl värt att betala lite extra =)
Ha en så trevlig helg du kan!
kram/Gunn

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha, ha, inte kul att åka på övervikt visserligen... vilken vacker bild!!! Vi väntar på dig, ha "bloggtorka"! i lugn o ro, blogglusten kommer åter, smygkika hos andra så länge: ) Ha en skön försommar!!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde ju säga att du ska krya på dig!!!!! Mari.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Vad roligt att du har köpt boken, hoppas att den ska ge dig mycket glädje och inspiration..
Japp, 4 dl ströbröd ska det vara i äppelkakan, den är sååå god !!
Kraaam Anette