...och lite trädgård förstås!


torsdag 6 maj 2010

Utmaning "10:e bilden"

F

ick en kul utmaning av Camilla med bloggen Lantliv på Holm. Den går ut på att man skall visa den 10:e bilden som ligger i ens bildarkiv.
Jag skapar alltid en ny mapp för varje månad så jag valde att ta den senaste mappen och den 10:e bilden i den.
Så här kommer den....

Kanske inte den mest inspirerande bilden men den togs häromdagen. Motivet är mina tulpaner som är på väg upp, jag planterade dom i höstas och kommer tyvärr inte ihåg vad sorten heter. Men de ska bli cremefärgade med fransar...  Jag måste nog ta ett "riktigt" foto när de slagit ut så ni får se hur det blev.

Snart fredag = nära helg = UNDERBART SKÖNT!

PS. Jag har så svårt att välja ut 7 andra bloggar som utmaningen ska skickas till så jag avstår men om någon vill ta sig an den så är ni så klart välkomna!

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Din bild var urfin tycker jag. Märks att du har en bra kamera. Skulle jag också vilja ha.

Ha det gott

Lysande ögonblick! sa...

Jättefin bild. Älskar tulpaner!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men det var ju en superläcker bild !
Trodde det var en Aloe vera först :-)
Ha en fin helg nu !
Kraam/Lotta

Jord under naglarna sa...

Men jag tycker att det är en jättebra bild och visst känner man våren i den!

Ha en skön helg!

Malin - I min trädgård sa...

Och jag tyckte minsann att den var väldans inspirerande!

Har ju inte skrivit hur fantastiskt snyggt vardagsrummet blev! Bra jobbat, vilken skillnad det blev! Förstår att du är nöjd :-).

Ha en underbar helg!

Kram M