...och lite trädgård förstås!


tisdag 12 januari 2010

Mer energi tack!

Nu är man tillbaka i vardagen igen... lite blandade känslor.
Är så himla trött på morgonen när klockan ringer 05:40, då är sängen såå skön! Men det är bara att pallra sig upp och tänka på nåt kul som ska hända under dagen. Kan vara vad som helst, t ex bara att se fram emot att till kvällen få tid att läsa klart den bra boken man håller på med...

Kanske ska äta lite mer vitlök så man får mer energi? Den fina skålen piggar upp mig i alla fall.


Imorgon är det dags att dansa ut julen. Är det bara vi som har kvar vår julgran? :)
Känns som "alla andra" redan har tagit ut julen.

Tack igen för ♥ era gulliga kommentarer och hälsningar♥! Gör mig så glad!

16 kommentarer:

Unknown sa...

Den skålen kan jag förstå att man blir glad av -jättefin!! Visst ä det trögstartat på mornarna, ja, det ä inte bara bilarna som ä det i den här kylan, hihi. "En apelsin om dagen" -de orden klingar i mina öron nu dessa tröttider, det sas till mig då jag en period var så trött, det ska visst täcka c-vitaminbehovet.. Kanske ska ta o prova det, o ditt förslag vitlök. DÅ måste jag väl bli pigg ;) kanske uppe med tuppen - NÄR kliver han upp... :) Ha det gott. Kram Lenita

Annika Christensen sa...

Du får äta groddar så du gror...spirar... det ger energi tycker jag.
Fast vitlök är inte heller så dumt och mycket vackert att titta på.
ha det gott
Annika

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det segt att gå upp sådär tidigt. Att tänka på något kul som ska hända under dagen tycker jag låter som ett bra knep.
Och nej, det är inte bara du som har granen kvar. Här rök den i eftermiddags. Ganska skönt, men tomt.
Kram

SKOOGSTROLLET sa...

Vid den tiden ska jag helst vara till "ress" och vara färdigt att traska hemifrån mot tåget så jag borde väl slita mig härifrån och koja nu. Som tur är får jag en del tid att sova på tåget.

Jag kanske borde satsa på både det ena och andra energihöjande för att orka i längden. Det blir lååånga dagar när man pendlar.

kardemumma sa...

Stackars dig!! Kliva upp den tiden borde vara förbjudet. Jag är själv sååååå himla morgontrött.
Du är inte ensam att ha kvar granen;)
Kramar Carina

Hem och Lycka sa...

Jättefin skål, jag har en liknande som vi fick i julklapp som jag faktiskt ska blogga om - om ett litet tag ;-) Gott med vitlök.

kram Mia

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Åh, så fin din låda blev! Får nog fundera på det!
Ja sängen är alltid som goast när klockan ringer på morgonen :D Bara bita ihop och gilla läget. Tror jag behöver lite mer vitlök, groddar och allt möjligt just nu. Är oxå så himla trött.
Vacker bild!
Vår gran åkte ut förra veckan, pga barr! Alla stakar och stjärnor är kvar, men ska ta bort dem nu i dagarna.
Ha det gott!
kram
nina

Camilla sa...

God morgon!

Mmmm visst är det riktigt tungt att gå upp när det fortfarande är kolsvart ute...men jag försöker göra som du - hitta något kul som skall hända under dagen :)

Här har granen åkte ut för en vecka sedan. Endast mina vita stjärnor kvar.

Skålen är väldigt, väldigt fin!!
Ha en go onsdag - kram!

Irene sa...

Här blev också granen kvar in i det längsta... trodde den fortfarande var pigg men när vovven råkade komma åt den så rasade barren ;-) Så nu ligger den ute för "kremering" i eldtunnan!

Jag är själv inte så förtjust i att kliva upp innan jag vaknat :-)
men att dricka vatten, gå ut och få frisk luft och röra lite på mig brukar göra mig pigg ganska fort!

Sköna o Gröna Ting sa...

Marie..., du är icke ensammen om att känna dig trötter på morgonen!!!
Jag känner mig trött i perioder under hela dagarna och skulle mycket väl kunna krama kudden en stund mitt på dagen oxå:)
Tror nog att vintertid så är jag ganska initiativlös och lat av mig men det är kanske meningen att vi skall samla massvis med energi till våren.
Då blir det ju att göra....

Snygg vitlöksskål.., jag som älskar vitlök och har det i nästan all min mat jag lagar borde ju för tusen vara fjudad på energi:):)

Ha en underbar dag och ta väl hand om dig
Kram
Marianne

Jord under naglarna sa...

Vi har också kvar julgranen. Det andra är bortplockat, men vi har som tradition att dansa ut julen här och det har vi inte gjort ännu. Förde på tal i morse att vi kanske kunde hoppa över det i år, men dottern protesterade högt...

millandante sa...

05.40... det behövs mycket vitlök...!! Skålen är helt underbar!
Ja det var ett bra knep att ta till att tänka på något positivt. Jag tror att det är likadant med de där dagdrömmarna... bara fortsätta att just drömma... det kommer alltid något ur det så småningom...
Tack för att du delar med dig och tack för din omtanke!
Kram

Nygammalt sa...

Hej! Ja januari känns alltid segt, för nu har allt man sett fram emot (jul och nyår) passerat. Och nu ska man ju försöka hämta tillbaka energin...
Vad passar bättre än att mysa vid en bok vid en liten brasa. Här kommer ÄNTLIGEN tipset!:
http://www.k-rauta.se/vvs_9144.htm
(Bättre sent än aldrig, hi hi)

Någon julgran finns inte hos mig, då jag inte firar jul här eller har plats för någon gran heller. Men övriga julgrejer åkte ut när jag kom tillbaka den 27:e!!! He he...

Kram!

Anonym sa...

Hejsan!
Jag håller med dig, jag ä också himla trött. Var ska man få tag i energin?
Ha en fin fredag!
Kram Bodil

Hannis sa...

Tror jag det att den fina skålen piggar upp=))

Nu skulle man behöva en sån där riktig vitaminkick!
Jag kliver upp 05 varje morgon, det är liksom aldrig ljust då känns det som.
Så det blir mycket possitivt tänk för tillfället.

En skön helg önskar jag dig/
Kram Hannis

Hanna sa...

Vilken fin vitlöksskål! Love it :)
Mer energi skulle inte skada, och vitlök är ju gott :)

Ha en skön helg!
Kram Hanna