...och lite trädgård förstås!


torsdag 7 januari 2010

Liten kinesisk skål

Måste bara visa den söta lilla skålen från Kina som jag fått av min mamma. Skör och tunn och riktigt hantverk. Konturerna till blommorna och bladen är gjorda av koppartråd.
Min syster fick en likadan fast i blått, det var liksom givet att den vita var min :)



Tack för alla goda tips angående eventuell målning av rakspegeln. Jag har inte bestämt mig än men det lutar lite mer åt vitmålning. Förvånade? :) Nej, förmodligen inte.

6 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Jisses, vilken vacker vas du har fått, förstår om du är förtjust i den:)
Det är klart att du skulle ha den vita!!!

Nu är det dags att hoppa i säng så jag önskar dig god natt....
Kram
Marianne

Moa sa...

Ljuvligt vacker och förstår att den bara är sååå kär och passande. Älskar det där mönstret nästan lite kurbitz över den och just nu är jag galet insnöad på det, visar mer i helgen om detta nya.. =). Din rakspegel var otroligt charmig, och som vitmålad skulle den bli urläcker.. Ha en skön helg.. Kramiz/Moa

StrandviksVillan sa...

Mycket mycket vacker skål!
Spegeln är också fin och jag tror det skulle vara lyckat att måla den.

Ha det bra!
Ann-Christine

Nyanser av vitt sa...

Hej Marie
Vilken underbar liten skål du fått.
Javisst lätt som en plätt :O)
Trevlig helg
kramis

millandante sa...

Inte förvånad...:)
Underbar skål!! Inte förvånad där heller...:) Vitt är sååå fint!!
Kram

Helena Ljunggren sa...

Vilken underbart vacker skål! jag blev kär direkt :)