...och lite trädgård förstås!


torsdag 29 januari 2009

Snart fredag...

Först och främst vill jag säga stort tack för alla snälla kommentarer på mina senaste inlägg. Själv har jag fått tillbaka glädjen i bloggen och känner att det är kul med nya inlägg. Jag hoppas känslan håller i sig och att ni alla (båda gamla och nya besökare) fortsätter att titta in hos mig!

Här är en bild på min vita ranunkel. Den var jättefin när den inhandlades men när den varit här hemma en stund så deppade den ihop totalt.. Hoppas den repar sig!
Hur ska man egentligen sköta en ranunkel? Någon som har bra tips till mig?... jag är sisådär på just den blomman...



Önskar er alla en underbar helg! Själv blir det lite födelsedagsfirande här hemma på söndag, min käre S fyller ojämnt.

Vad ska ni hitta på för spännande saker?


10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Undrar också, jättefin blomma men har aldrig lyckats tyvärr med den..

kram

Karin sa...

Härligt att du tycker det är kul att blogga - det ska det ju vara! :) En ranunkel i kruka är som en snittblomma och håller tyvärr inte längre än en sådan (ett par veckor max).

Härligt med fredag! Hoppas din helg blir fin.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag vet faktiskt inte helt.
Men.. det är så vackert med ranunkler.
Måste ta reda på det. När jag vet hojtar jag till. Om du inte redan fått tips.
Kram Lallis

Jenny sa...

Ranunkler är ju så fina så man kan gråta ... Jag har inte heller fått dem att stå speciellt länge, de trivs väl egentligen bäst ute, fast inte vid den här årstiden förstås. Man får väl se dem som slit- och slängblomma kanske? Jag är ledig i dagarna fyra, och imorgon lördag ska vi till Gävle och shoppa! /Jenny

Annika kort & gott sa...

Du har alltid så härliga inlägg tycker jag, får massor av inspiration när jag är här!
kram Annika

Vitt och nött sa...

har tyvärr inga bra tips! men underbar är den iaf :)

hoppas du får en skön helg!
kram ellen

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Vilken vacker blomma!!

Vad härligt att du fått tillbaka lusten för bloggandet! Det går på sparlåga än för mig.. får se om det blir bättre med lite mera ljus ute.

Blommar är som sagt vacker men jag kan ingenting om den. Hoppas den klarar sig!
Vad roligt att du röstade hos mig :-) Jag har mina aningar om vad du klickade i ;-)

Önskar dig en härlig helg!!

Kram Sara

Stina sa...

Härliga blommor det där.

Jo jag ska faktiskt lägga in en bamse chabby chic-sak på tradera och se hur det går. Har aldrig pysslat med den där sidan förut.:-)
Kram

Anonym sa...

Jättefin blogg! Tack för titten!

/Sara

Anonym sa...

Det är samma här, tycker Ranunkler är så jättefina men jag kan inte ha dem som krukväxt, som snittblomma är de lättare :) Visst är det skönt att det är helg igen! Men det där vita som är därute vet jag inte om jag gillar.... Ha det så gott, 8`)