...och lite trädgård förstås!


söndag 30 mars 2008

Omgjort i en hörna i köket

Omstylat i ena hörnan av diskbänken...








Nu när jag tittar på bilderna så ser jag att det mesta är faktiskt inhandlat denna veckan...
Trälådan från en blomsteraffär här i stan
Glasflaskorna är fyndade på loppis för 10 kr styck..
Färsk oregano och tomater från mataffären
Zinklyktan och korgen (med tomater) från Me and my home
Välkommen skylten från Dreamhome

Hoppas ni alla får en fortsatt skön söndag! Här på västkusten gäller det att hålla i hatten för det blåser (som vanligt...)



Kram på er!
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
En apa kom in på en bar, den beställde en öl. Kyparen serverade ölen och apan betalade med en hundralapp. Då tänkte kyparen att han skulle skoja med apan och lämnade bara tillbaka en femma.
Men apan reagerade inte utan stoppade femman i pälsen och smuttade vidare på sin öl.
Kyparen skruvade på sig och sa:"Det är inte ofta vi har apor här."Nähe, det är ju inte så konstigt när ni tar 95 spänn för en öl.

21 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen snyggt i hörnet! Mysiga detaljer!!

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Annika kort & gott sa...

Vilken underbar hörna du har fått till. Riktigt fina detaljer.
kram Annika

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad fint!

Kul, likadana flaskor fyndade jag med på loppis för ett tag sedan :) För 5 kr stycket ;)

Skön söndag önskar jag dig med!

Kram
Flisan.

Husbilsresan sa...

Jättemysig kökshörna....fina grejer du köpt.Jag gillar den där lådan med handtag.
Ha det gott!
Kram/Gunn

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Vad kul att du tittade in hos mig.
Och vad roligt att jag hittade dig, du har en superfin blogg, kommer att titta in här fler gånger.
Vilken fin trälåda du hade fyndat.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Marie sa...

Vad fint det blev! Trälådan var underbar!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Living by Milla sa...

Vad snyggt du har gjort ! Fint med zink och de turkosa flaskorna.

Kram Camilla

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig förnyelse i köket! Härlig färgkombination!
Trälådan är underbar!
kram
nina

Skatan sa...

Hej och tack! Vilken mysig hörna du har fått till i köket. Åh, det är så mycket jag drömmer om att få ändra på hemma...köket till exempel. Synd bara att det blir så rackarns dyrt!

Önskar en skön måndag!

Kram.

Dubbelörn sa...

Så kul att du hittat in till mitt "örnnäste" ;). Här finns ju en massa läckert att kika på. Kommer att fortsätta följa dig!

Kramar

Anna dreamhome sa...

Hej hej,
Vilken mysig hörna du gjort!! kul grej med välkommen skylten i köket en ny variant and I like it!!!!ska nog göra likadant!!!himla mysigt faktiskt!!!
kram på dej Anna

♥Linda♥ sa...

Så fint du gjort! Fräsht!

Ha en bra vecka! /Linda

Jes/Vita villa vila sa...

Vilka härliga saker & ljuvliga bilder!

Jes

Cornelias Corner sa...

mmmmm...kunde kända doften av örterna ända till mitt Corner! Kram!

Anonym sa...

Jättefina detaljer! :)

Frida sa...

Oj vad fint du har i ditt kök!
Gillar lådan.
Ha en trevlig helg!
Kram frida

junhe sa...

jättefina fynd =) gillar din låda! ha en bra helg/ kram junhe

A home far away sa...

Åh vad jag tycker om dina saker! Vilken fin hörna du gjort i köket!
Jag har liknande flaskor fast klart glas som jag köpte i Thailand av alla ställen:-)

Nettan sa...

Jag gillar trälådan jättemycket, var har du köpt den ??!!
Jätteglad för svar =0)...
Kram Nettan

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack och bock för era snälla kommentarer.
Och Nettan...du har fått svar på din blogg... :)

Kram till era alla!

Villa Carl Larsson sa...

Vilka bilder!!! Vilken harmoni!! :)