...och lite trädgård förstås!


fredag 21 februari 2014

Trädgårdsfunderingar 2014

Så sakta börjar längtan efter våren och trädgården göra sig påmind. Och i och med den längtan så har jag börjat smyga mig runt i bloggvärlden, främst surfar jag runt och letar inspiration till köksträdgård.
Jag tänker mig en inhägnad del av trädgården som är grusad.  Pilstaket runt och några pallkragar, helst svartmålade. Längs ena långsidan växer mina vinbärsbuskar och i någon del av gruset gör jag en rabatt för klättrande luktärtor.

Vinbärskaka ala von Sydow. Blir till att baka några till sommaren när bären är mogna... längtar verkligen dit.

Har börjat skissa på papper och det är rätt så mysigt att sitta här inne när det regnar ute och fundera och planera.


Tack för att ni tittar förbi!

7 kommentarer:

Marie i Skrifvarstugan sa...

Kakan ser jätteläcker ut, säger en riktig gottegris ! Får väl pröva att baka en sådan vid tillfälle. Jättefin blogg du har tycker jag. Härligt att se på alla fina foton du har tagit.
Trevlig Helg ! /Marie :)

Rosor och ruiner sa...

mm, ser gott ut!
Visst är det kul med trädgård! Snart är vi där, i trädgårdssäsongen! Det där med köksträdgård har jag inte börjat med ännu, men jag känner att det kanske är dags att börja med nåt sånt snart..kunde ju va kul med lite ätbart i trädgården, inte bara för ögat..
Trevlig helg!
kram Gunilla

Hem och Lycka sa...

Klappar händer och hoppas att du är tillbaka! :-)

kram!

Huset bakom lindarna sa...

Visst längtar jag också!! Så det gör ont!!
Kram/Finas mammis

Malin - I min trädgård sa...

Hej Marie, vad roligt att läsa ett inlägg från dig!

Ja vad kul att skissa på köksträdgård! Kan du inte visa skissen här på bloggen? Jag tycker det vore så kul att se hur du har planerat. Låter väldigt fint i alla fall. Har ju själv svarta odlingslådor så det gillar ju jag :).

Ha en riktigt skön helg!

Kram Malin

Marina sa...

KAkan ser mumsig ut!

Den typen av planer gillar jag. Rogivande liksom.

Kram

VisaLiza sa...

Låter som en trevlig trädgårdsplan. Liza