...och lite trädgård förstås!


söndag 12 maj 2013

Söndagsbild | #19

Hej! Nu får man väl ändå säga att våren är här. 
Många timmar ute i trädgården har det blivit senaste veckan, ny rabatt har grävts och lite växter har planterats. Alltid kul med lite förändring, piggar liksom upp.

En vacker hortensia fick det bli när jag var till handelsträdgården igår. En för mig lite svår blomma men en säsong brukar den i alla fall hålla :)



Just nu bor den i en nätkorg så jag tänkte försöka hinna hämta lite mossa i skogen idag och klä in den med så inte den fula platskrukan syns.



Jag har satt den på en stol som står framför två thujor och det lyser upp så fint. Igår kväll tände jag en ljuslykta bredvid. En ganska tråkig plats som bara var grön fick genast lite mer liv och fägring.




Detta får också bli mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild. 
Må så gott! 

1 kommentar:

::fina:: sa...

Så vacker! Jag har också köpt en hortensia - en blå - och den lever efter 2,5 veckor här hemma :-) Jag är stolt! Dock var min helt utslagen när jag köpte den (ingen av de i affären hade knoppar) så jag får njuta av den så länge det varar.. eller köpa en ny hehe! Kram till dig!